برگزاری همایش آئینی استقبال از ماه محرم در محلات

همایش آئینی استقبال از ماه محرم در شهرستان محلات با حضورمردم و مسئولان برگزار شد.

برگزاری همایش آئینی استقبال از ماه محرم در محلاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ همایش آئینی استقبال از ماه محرم در آستانه این ماه با حضور مسئولین و روسای هیئات عزاداران حسینی در مسجد امامزادگان فضل و یحیی (ع) شهرستان محلات برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی بخشی استاد حوزه و دانشگاه قم در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع)، حفظ و گسترش فرهنگ محرم و عاشورا و پرهیز از تحریف و بدعت در عزاداری‌ها به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام علی بخشی گفت: هیئات عزاداری بایستی با همکاری و اتحاد در انجام مراسمات ماه محرم و بدور از بدعت‌ها و خرافات و با اولویت قرار دادن بصیرت و بینش حسینی، سعی کنند با استفاده از جلسات سخنرانی وعاظ و روحانیون، مردم علی الخصوص جوانان را با اهداف قیام کربلا آشنا سازند.

تاکید بر ترویج فرهنگ تشیع و احیای آئین‌ها و مراسم سنتی و اصیل عزاداری ماه محرم

حجت الاسلام کاظمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی محلات هم در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ تشیع و احیای آئین‌ها و مراسم سنتی و اصیل عزاداری درماه محرم گفت: ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه واقعه عاشورا و تبیین نهضت حسینی در جامعه ضروری است.

سرهنگ بیرانوند فرمانده نیروی انتظامی محلات هم بر رعایت نظم و مسائل امنیتی در ایام عزاداری‌ها و توجه به تذکرات و رعایت قوانین و مقررات، همکاری با ماموران نیروی انتظامی و رعایت ساعات پایان مراسم، تاکید کرد.

انتهای پیام / ج

همایش استقبال هیئات عزاداران حسینی محلات از ماه محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.