روسیه: فقط تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده‌اند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: گروه‌های تروریستی تنها طرفی هستند که از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده‌اند.

روسیه: فقط تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده‌اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا -- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل -- در نشست شورای امنیت این سازمان برای بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: گروه های مسلح تروریستی تنها طرفی هستند که از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده اند تا زمینه را برای دخالت های خارجی فراهم کنند. سوریه پیشتر در معرض حملات و تهاجم های فراوانی قرار گرفته و اکنون دوباره برنامه های بیشتری برای تهاجم مجدد علیه سوریه در جریان است.

وی افزود: برنامه ساخت تسلیحات شیمیایی سوریه با نظارت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نابود شده است. دولت سوریه همه اطلاعات لازم را در زمینه برنامه تسلیحات شیمیایی خود در اختیار سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی قرار داده است. جامعه بین المللی در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی سوریه تصورات اشتباهی دارد.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: پس از سال 2014 هیچ گونه سلاح شیمیایی در سوریه باقی نمانده است.

جعفری افزود استفاده از زبان تهدید در شورای امنیت فایده ای ندارد و مأموریت ما جلوگیری از بروز جنگ ها و یافتن راه حل برای بحران هاست. برخی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت به طرف‌های غیرشایسته ای برای دفاع از صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/

نشست شورای امنیت درباره سوریه

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار