امام جمعه بافق

مسئولان به طور شفاف با مردم صحبت کنند/ تکمیل جاده بافق یزد را تسریع دهید

امام جمعه بافق گفت: مسئولان به طور شفاف با مردم صحبت کنند و جوابگوی مشکلاتشان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرمیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سالروز قیام مردم تهران به تحلیل ابعاد این قیام پرداخت و اظهار کرد:در این روز مردم برای دفاع از حریم ولایت و امامت به پا خاستند و در برابر طاغوت قیام کردند.
 
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی گفت: در این روز تعداد زیادی ازانقلابیون به شهادت رسیدند و به برکت همین قیام نظام شاهنشاهی سقوط کرد و زمینه بروز انقلاب اسلامی فراهم شد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران، وی را از چهره‌های انقلابی و مبارز نظام عنوان کرد و افزود: آیت الله طالقانی چهره‌ای مبارز بود که از همان اول همواره در رکاب امام به مبارزه پرداخت و به خاطر شکنجه‌های زندان‌های طاغوت به شهادت رسید.

امام جمعه بافق در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناهنجاری‌های اخیر در بافق از شورای تامین بافق و نیروی‌های انتظامی و امنیتی خواست تا به این مساله رسیدگی کند چرا که شهرستان بافق همواره از نقاط مصون و امن بوده است و این مسائل در بافق جایگاهی ندارد.

وی افزود: اگر فردی باید حدالهی برای او جاری شود باید دادگاه این پرونده را بررسی کند چرا که به امنیت منطقه خدشه وارد شده است.

امام جمعه بافق همچنین در زمینه تکمیل بزرگراه یزد به بافق با ابراز ناخرسندی از روند افتتاح باقیمانده مسیر در هفته دولت گفت: در هفته دولت به من زنگ زدند و گفتند ۱۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه باقیمانده است و قرار است ۵ کیلومتر آن در هفته دولت به بهره برداری برسد که ما دروعغ آن‌ها را در این تریبون اعلام کردیم و اشتباه کردیم که گفتیم و دیگر نمی‌گوئیم.

سلیمانی تصریح کرد: قولی را که اعلام کردید و ما هم اینجا گفتیم باید انجام شود و در تکمیل این بزرگراه تسریع شود تا مشکلات بیشتر برای مردم پیش نیاید و دچار چالش نشویم.

امام جمعه بافق افزود: دشمنان از این فرصت‌ها برای ایجاد چالش و نگرانی مردم استفاده می‌کنند و نباید از مسائل اجتماعی، اقتصادی و امنیتی زمینه را برای دشمنان فراهم نکنیم.

سلیمانی با بیان اینکه در جامعه مشکلات گرانی، تبعیض و پارتی بازی در جامعه وجود دارد از مسئولان خواست به طور شفاف با مردم صحبت کنند و مردم از شفاف گفتن نگران نیستند و نگرانی مردم از آن چیزی است که گفته نشود و یا کوتاهی در کار صورت بگیرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشیتی مردم و اقشار کم درآمد گفت: مسئولان برای حل این مشکلات برنامه ریزی کنند و نگذارند فرصت به دست دشمنان نظام بیفتد.

امام جمعه بافق با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت باید تیم اقتصادی قوی را تشکیل بدهد و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار بگیرد.

وی گفت: انتقاد از مسئولان باید سازنده و کارگشا باشد و تخریب در آن نباشد.

سلیمانی بیان داشت: از مایوس کردن مردم برهیزیم چرا که انقلاب اسلامی در عمر ۴۰ ساله خود سخترین شرایط را داشته است و به برکت خون شهدا و خانواده ایثارگران از این مشکلات هم عبور می‌کند.

وی افزود:ارتباز با کشور‌های همسایه تداوم داشته باشد و نباید امید زیادی به کشور‌های اروپایی هم داشت.

سلیمانی همچنین خاطر نشان کرد: ارتباط با جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان نیز می‌تواند راهگشای مسائل باشد چرا که نیروی جوان کشور مستعد و غنی است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری بر ضرورت مشارکت در این امر خیر و همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور رفع مشکلات نیازمندان به ویزه در آغاز سال تحصیلی و تامین مایحتاج دانش آموزان نیازمند تاکید کرد.

وی همچنین با توجه به آغاز فصل برداشت خرما در شهرستان بافق از کشاورزان خواست برای برکت محصول خرمای خود زکات آن را بپردازند تا نیازمندان هم از این نعمت بهرمند شوند.
 
انتهای پیام/ی
 

خطبه نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار