تعاون یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی از اهرم های توسعه اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت وحتی یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی تعاون است. 

تعاون یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون و با حضور تعاونگران استان  ضمن تبریک این هفته گفت: خدا را بسیار سپاس می گویم که فرصتی فراهم شد تا در بزرگداشت هفته تعاون در خدمت عزیزان و همشهریان بزرگوار و صبور خود باشم. 

وی گفت: همدیگر را در کارهای خیر یاری نمایید و تعاون مثال موجهی از کار خیر است .چه خیری بالاتر از آنکه دستانی در هم گره بخورد و برای توسعه کشور و بقای ملتش، از کمترین انباشت ها، ثروت فراهم آورد و در جهت تقسیم عدالت برنامه ریزی کند. 

حسن عزیزی ادامه داد: در این کشور هر حماسه ای خلق شده است و هر پیروزی کسب شده در سایه همدلی و هم فکری و وحدت بوده . همدلی مردم ایران ستودنی است و چه زیباتر اینکه امروز در جنگ اقتصادی هم با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری و اعتمادش به تعاون، پیروز مجاهدتی دیگر باشیم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین اظهار نمود: یکی از اهرمهای توسعه اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت و شاید به جرات بتوان گفت یکی از قطب های بزرگ حرکت به سوی ترقی و تحول و حتی یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی تعاون است. 

عزیزی همچنین گفت: سرمایه در بخش تعاون سرمایه ای کاملاً مردمی است و چرخه های ثروت را عادلانه تقسیم می کند و با حمایت دولت و با تدوین برنامه های توسعه ای از چالش های اقتصاد به راحتی عبور می کند. 

وی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در تدوین برنامه های خود به مردمی کردن اقتصاد نگاهی ویژه دارد و این بار دولت است که از مردم می خواهد حمایتش کنند و برنامه های ابلاغی را برای اجرا مردم در دست بگیرند . 

وی ادامه داد: از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است و در این زمینه هم، با توسعه فعالیتهای اقتصادی در چرخه های تعاونی می توانیم یاری گر دولت خود باشیم فرزندان بیکار ما در کنار هم وبا انباشت سرمایه های اندک یک  بنگاه اقتصادی می شوند این را باید بیاموزند  و باور کنند تا شهر و دیارشان در مسیر تغییر قدم بردارد. 

وی به مولفه های دیگر اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و گفت: کار آفرینی از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است. خلاقیت، ابتکار، ریسک پذیری و سرمایه گذاری از خصوصیات بارز کار آفرینان است و بنگاههای تعاونی باید ابداع گر و خلاقانه به اقتصاد بدون نفت نگاه ویژه داشته باشند. 

وی  اظهار نمود: نتیجه اینکه پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم است. رونق اقتصادی و چرخه های تولید و تقسیم ثروت از ظرفیت های اندک و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و خلاقیت و ابداع گری در نهاد تعاونی ها نهفته است و تعامل با دولت این پتانسیل عظیم را به کارگاهی فراملی و وسیع برای تحول و تغییر تبدیل می کند. 

حسن عزیزی در خصوص خصوصیت منحصر به فرد تعاونی ها گفت: تعاونی ها سدی در برابر توسعه و منفعت طلبی های شخصی هستند و این در شرایط اقتصاد مقاومتی، پله ای برای ارتقا و بهبود وضعیت محسوب می شود تعاونی ها ظرفیت مناسبی برای ارایه خدمات قبل، حین و بعد از تولید خواهند بود و توازن بازار با همین شیوه ارایه خدمات به دست خواهد آمد و حذف واسطه ها و دلالان از افزایش قیمت ها جلو گیری می کند و تورم را مهار کرده و وضعیت بازار را به حالت تعادل می رساند. 

انتهای پیام/ز

تعاونی ها سدی در برابر توسعه و منفعت طلبی های شخصی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار