سه کشته و مجروح در حمله پلیس امارات به لنج بوشهری

مالک لنج بوشهری گفت: در حمله پلیس امارات به لنج او یکی از خدمه کشته شد و دو نفر مجروح شدند.

یک کشته و دو مجروح در حمله پلیس امارات به لنج صیادی بوشهریعمار ماهینی مالک این لنج در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: این لنج ماهیگیری حدود ساعت  ۱۶ چهارشنبه پس از پایان صید در منطقه مُطاف حوالی آب‌های عسلویه، در حالی که قصد داشتند به بوشهر برگردند با حمله پلیس امارات رو به رو شدند که یکی از خدمه کشته شد و دو نفر هم مجروح شدند.

وی با اشاره به این که این لنج ۹ سرنشین داشته است، افزود: ملوان کشته شده، ۳۰ سال داشته و صاحب یک فرزند بوده است.

ماهینی ادامه داد: یکی از خدمه در آخرین تماسی که داشت گفت، در نزدیکی امارات متحده عربی هستند و پس از آن دیگر خبری از آن‌ها نیست.

وی گفت: در حال پیگیری موضوع از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه و شیلات هستیم.

در همین حال محمد کارگر رئیس اتحادیه صیادان استان بوشهرنیز در گفتگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساعت ۱۷ روز چهارشنبه مالک لنج در تماس تلفنی این موضوع را اطلاع داد و از همان لحظه پیگیری‌ها را از طریق وزارت امورخارجه آغاز کردیم.

نخستین بار نیست که لنج‌های بوشهری با تیراندازی گارد ساحلی کشور‌های حوزه خلیج فارس رو به رو می‌شوند؛ کاری که خلاف مقررات بین المللی و حسن همجواری است.

بار‌ها پیش آمده لنج‌های بوشهری به علت نقص فنی و گرفتارشدن در امواج ناخواسته واردآب‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس شده‌اند و گارد ساحلی این کشور‌ها به همین بهانه به لنج‌ها تیراندازی کرده‌اند.

این رفتار درحالی رخ می‌دهد که درنوبت‌های متعدد شناور‌های این کشور‌ها وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، اما هیچ گاه نیرو‌های کشورمان به سمت آن‌ها تیراندازی نکرده‌اند.

انتهای پیام/ک

حمله پلیس امارات به لنج بوشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.