اپل در جعبه آیفون‌های بعدی خود کابل شارژ USB-C می‌گذارد

اپل قرار است در جعبه آیفون‌های نسل بعد خود علاوه بر کابل Lightning کابل USB-C هم بگذارد اما این به معنای یکسان شدن شارژرهای همه دستگاه‌ها با یکدیگر نیست.

اپل در جعبه آیفون‌های بعدی خود کابل شارژ USB-C می‌گذاردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس شایعاتی که تا معرفی رسمی گوشی‌های جدید اپل منتشر شده‌اند، کمپانی سازنده این گوشی‌ها قرار است یک کابل شارژ USB-C هم در جعبه آیفون‌های نسل بعد خود قرار دهد اما این حرکت از سوی کمپانی اپل به معنای یکی شدن پورت‌های شارژ برای دستگاه‌ها مختلف نیست.

وجود کابل‌های USB-C در جعبه‌های اپل نوید این را می‌دهند که این گوشی‌ها از این پس، با فناوری شارژ سریع تولید می‌شوند و سریع‌تر شارژ خواهند شد اما این کابل‌ها از یک طرف Lightning هستند و از طرف دیگر USB-C که اتصال آن‌ها به رایانه‌های شخصی را برای افراد با مشکل روبرو خواهد کرد. پیش از این با وجود پورت USB-A در کابل‌های اپل اتصال دستگاه‌های آیفون به انواع رایانه‌ها، دستگاه‌های خودرو و اسپیکرها را آسان کرده بود اما از این پس باید تبدیلی برای این کابل‌ها خریداری شود و کنار آن‌ها قرار گیرد.

گفتنی است، این تغییر باعث ایجاد برخی مشکلات سازگاری دستگاه‌های اپل با یکدیگر خواهد شد چرا که افرادی که گوشی‌های جدید آیفون را خریداری می‌کنند، دیگر قادر نخواهند بود تا از شارژرهای نسل قدیم اپل استفاده کنند. این مسئله به این خاطر است که کابل‌های جدید اپل با آداپتورهای قدیمی اپل سازگاری ندارند و جریان الکتریسیته از این طریق بین دستگاه و آداپتور منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اپل از کابل‌های USB-C برای شارژ آیفون‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار