زنان بیشتر تحرک دارند یا مردان؟

گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاکی است که بیش از یک نفر از هر چهار فرد بزرگ‌سال در سراسر جهان یعنی معادل یک میلیارد و 400 هزار نفر، از نظر فیزیکی بدون تحرک هستند.

زنان بیشتر تحرک دارند یا مردان؟/ چند میلیارد نفر در جهان بی‌تحرک هستند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  این گزارش  اطلاعات به‌روز شده از رقم تقریبی سطح تحرک در سال ۲۰۰۸ را در بردارد و نشان می‌دهد که سطح بی‌تحرکی در سراسر جهان در بین افراد بزرگ‌سال از ۲۰۰۱ تاکنون در سطح بالایی بدون تغییر مانده است.

 زنان در مقایسه با مردان از تحرک کمتری برخوردارند و مردم کشور‌های پردرآمدتر در مقایسه با کشور‌هایی با درآمد متوسط یا پایین، از تحرک کمتری برخوردار هستند.

این اطلاعات ضرورت اقدام همه کشور‌ها برای اولویت دادن به اقداماتی درزمینهٔ حمایت از فعالیت فیزیکی و افزایش شانس افراد با هر توانایی و سنی برای داشتن فعالیت روزانه را نشان می‌دهد.

به‌موجب طرح جدیدی درزمینهٔ فعالیت فیزیکی، قرار است بی‌تحرکی فیزیکی تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵ درصد کاهش یابد. بی‌تحرکی فیزیکی خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون بیماری‌های قلبی - عروقی، انواع سرطان‌ها و دیابت‌ها را افزایش می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی اولین تخمین‌های قابل قیاس در سطح جهانی درزمینهٔ فعالیت فیزیکی ناکافی را در سال ۲۰۰۸ برای ۱۲۲ کشور تهیه کرد. این رقم در سال ۲۰۱۰ به‌روز شد. معیار سازمان بهداشت جهانی برای فعالیت فیزیکی غیرکافی، دستکم ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته یا ترکیبی برابر از هر دو تعیین شد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود عنوان کرد که در ۱۵۹ کشور از ۱۶۸ کشور موردمطالعه، گستردگی فعالیت فیزیکی غیر کافی در مردان کمتر از زنان بود، به‌طوری‌که در ۶۵ کشور، میزان تفاوت بین فعالیت زنان و مردان دستکم ۱۰ درصد و در ۹ کشور که ایران نیز جزو آن‌هاست، این تفاوت بیش از ۲۰ درصد ارزیابی‌شده است.

منبع: پندارآنلاین

انتهای پیام/

چند میلیارد نفر در جهان بی‌تحرک هستند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار