برپایی شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه

شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب آذربایجان غربی از بیستم شهریور ماه در ارومیه برپا میشود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: سیصد و پنجاه و نهمین نمایشگاه سراسری کتاب کشور و شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب آذربایجان غربی از روز بیستم تا بیست و پنجم ماه جاری در پارک جنگلی ارومیه برپا می‌شود.

وی تقویت فرهنگ کتابخوانی، ایجاد انگیزه برای ناشران و تقویت آن‌ها برای بازسازی نشر، ارائه فرصت مناسب برای فروش کتاب، حمایت از ناشران و مولفان بومی، تسهیل در دستیابی آسان افراد به تازه‌های نشر، استفاده از تخفیف نمایشگاهی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۲۲۹ ناشر، ۶۳ هزار و ۵۵۰ عنوان کتاب را با موضوعات تخصصی، عمومی، پزشکی، زبان، حقوق، هنر، دانشگاهی و کودک و نوجوان در قالب ۱۸۰غرفه در ۳سالن به معرض فروش و نمایش می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: ناشران حاضر در نمایشگاه شامل ۱۴۴ ناشر مستقل، ۶۵ نمایندگی از تهران، مشهد، اصفهان و... و ۲۰ ناشر از آذربایجان غربی هستند.

حجه الاسلام خدایاری یاد آور شد: کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف که ۱۰ درصد آن توسط ناشران، ۱۰ درصد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  ۱۰ درصد توسط موسسه نمایشگاه‌های کتاب ارائه می‌شود، عرضه می‌شوند.

وی برگزاری نشست‌های عاشورا پژوهی به مناسبت ماه محرم، کارگاه‌های نقد کتاب، برپایی ایستگاه‌های نقاشی ورونمایی از کتاب‌های مختلف را از برنامه‌های جنبی نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۴۷ عنوان کتاب با موضوعات ادبی، تاریخی و فرهنگی در استان به چاپ رسیده است که ۱۴۰ عنوان از این تعداد به زبان فارسی و ۷ عنوان به زبان ترکی بوده است.

 

انتهای پیام/ی

 

شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه

برچسب ها: مطبوعات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.