رئیس سازمان اداری و استخدامی:

اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری آغاز شد

انصاری گفت: اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری چهارشنبه گذشته از سوی رئیس جمهور ابلاغ و از امروز به طور رسمی آغاز شد.

اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری آغاز شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی روز شنبه در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری چهارشنبه گذشته از سوی رئیس جمهور ابلاغ و از امروز به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال ۹۳ به تصویب هیات وزیران رسید و از ابتدای سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶ عملیاتی شد.

 رئیس سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: این برنامه جامع در قالب اهداف و راهبرد‌های مصوب بر اساس هشت برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری علاوه بر هشت برنامه دو برنامه دیگر در زمینه ارتقا سرمایه اجتماعی و مبارزه با فساد جزء شاخص‌های مورد نظر قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور گفت: ارتقا سرمایه اجتماعی دولت یعنی افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد دولت است که به عنوان هدف اصلی در برنامه‌های راهبردی پیش بینی شده است.

انصاری گفت: در زمینه صیانت از حقوق شهروندی نیز در نظام اداری به عنوان برنامه مستقل در نظر گرفته شده و از طریق آموزش به مدیران و کارکنان و مردم از طریق همکاری با رسانه‌ها حتی آشنایی با حقوق فرد در نظام اداری در دستور جددی کارگزاران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توانمند سازی نیروی انسانی دولت و کارکنان، مدیران و انتخاب و تربیت مدیران آینده برای کشور از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده در این برنامه است و همچنین توجه به تصدی مدیریت زنان وجوانان و ارتقاء آن به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه به عنوان اهداف کمی در دستور کار قرار دارد.

 رئیس سازمان اداری و استخدامی یادآور شد: مجموعه برنامه اصلاح نظام اداری حجم قابل توجهی از لوایح است که دولت باید تقدیم مجلس شورای اسلامی کند و در این زمینه همراهی و مساعدت مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

انصاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند در زمینه عمومی و تخصصی و براساس شاخص و وظایف و ماموریتی دارند جمع بندی و از سوی معاون اول رییس جمهوری و رییس جمهوری ارزیابی و انتخاب شدند.

چهاردهمین جشنواره شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم امروز با شعار «شفافیت و حکمرانی خوب در سایه توسعه مشارکت مردم، ارتقا سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک» در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از ۱۴ دستگاه برتر در سطح ملی و دستگاه‌های اجرایی به عنوان سازمان‌های برگزیده چهاردهمین جشنواره شهید رجایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۱:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
لطفا پیگیری کنید که چرا تو این سه چهار ماه اخیر، آزمون های استخدامی در سازمان های دولتی اینقدر کم شده؟
گناه نکردیم که بیست سال درس خوندیم ، فوق لیسانس مملکت باید بیکار باشه؟!!!
آخرین اخبار