حجت الاسلام موحد در همایش تجلیل از قضات ﺑﺮﺗﺮ استان گلستان:

شناسایی قضات توانمند ماموریت جدید هیات های بازرسی است

دادستان انتظامی قضات از هدفمند شدن نظارت هیات های بازرسی در کشور خبر داد و گفت: از این پس در کنار شناسایی جریان های سوء احتمالی در روند رسیدگی به پرونده ها درمحاکم، قضات برجسته و توانمند از نظر علمی و اخلاقی نیز شناسایی و معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان انتظامی کل کشور روز شنبه در همایش تجلیل از قضات برتر استان گلستان  در سالن همایش محاکم تجدید نظر استان در گرگان  گفت : جامعه قضات کارشان علوی و نبوی است و ما با فقه اهل بیت سر و کار داریم و باید قضات ما در این راستا حرکت کنند.

وی ادامه داد: در  تمام عرصه ها قضات باید با کیفیت و گرایش فرهنگی کار کنند  و حتی پذیرش ارباب رجوع با همین فرهنگ و رویکرد باشد.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد افزود: قیام  امام حسین (ع) تمام حرکات فرهنگی بود ،وی کنار ضریح پیامبر چندین مرحله مطالبی پربار را فرمود که این کار حضرت با هدف فرهنگی انجام شد.

وی افزود : سال گذشته 3 هزار قاضی در سراسر کشور تشویق شدند و صدور آرای با کیفیت، رفتار مناسب با مردم ، توانایی علمی در صدور آرا از ویژگی های این قضات بود .

موحد با تاکید بر این که باید زمینه ارتقا و استفاده بیشتر از توانمندی قضات سالم و برجسته کشور فراهم شود، افزود: بازرسان در بازرسی های دوره ای، موردی و بدون اعلام ،این افراد را شناسایی و برای ارتقا به استان ها و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه معرفی می کنند.

دادستان انتظامی قضات کشور همچنین گفت: باید نیازهای آموزشی همکاران در بخش قضایی و فرهنگی شناسایی و برای آن برنامه ریزی شود.

استفاده از مجازات جایگزین زندان و بهره مندی از ظرفیت های موجود در قانون برای جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان ها از دیگر مواردی بود که دادستان انتظامی قضات بر آن تاکید کرد.

رییس کل دادگستری گلستان هم گفت: با تلاش همکاران در دادگستری استان تعداد پرونده های مسن ( پرونده های با عمر بیشتر از دو سال در محاکم) در 5 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 درصد کاهش یافته و رسیدگی و مختومه شده است.

هادی هاشمیان اظهارداشت: با اجرای برنامه های پیشگیری و بهره گیری ازهمه ظرفیت های استان مانند ریش سفیدان، اساتید دانشگاه ها و روحانیون شیعه و سنی در سال های اخیر شاهد کاهش جرایم خشن در گلستان هستیم.

به گفته وی، کاهش حدود 9 درصدی ضرب و جرح و 5 درصدی تهدید از ابتدای امسال تاکنون، نشان از موفقیت تلاش های انجام شده در استان دارد.

وی، گلستان را از استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس بیان کرد و گفت: امسال این احکام به نسبت مدت مشابه سال قبل 10 درصد بیشتر شده است.

در پایان این جلسه دادستان انتظامی کل کشور   20 نفر از قضات برجسته استان را به شرح  ﺟﻌﻔﺮ اﺑﺮاﻫﻴﻢ ﻧﻴﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی و ﺭئیس ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی ﺭاﻣﻴﺎﻥ، ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮاﺩ اﺑﺮاهیمی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ ۱۰۱ ﺩاﺩﮔﺎه ﻛﻴﻔﺮی علی ﺁﺑﺎﺩﻛﺘﻮﻝ، ﻣﺤﻤﻮﺩ اﺳﭙﺎﻧﻠﻮ ﻣﺴﺘﺸﺎﺭ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪﻧﻆﺮ ﺑﺎ ﺣﻔﻆ ﺳﻤﺖ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰی و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎنی ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی اﺳﺘﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪ اﻧﺼﺎﺭﻳﺎﻥ ﻣﺴﺘﺸﺎﺭ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻧﻆﺮ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺗﺎزیکی ﺑﺎﻻجلینی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی و ﺭئیس ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی ﮔﻤﻴﺸﺎﻥ، ﺳﻴﺪ اﺣﻤﺪ حسینی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی ﻛﻼﻟﻪ، ﺳﻴﺪ ﺳﻌﻴﺪ حسینی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻧﻆﺮ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، اﻣﻴﺮﺭﺿﺎ ﺭﻣﻀﺎنی ﻣﺴﺘﺸﺎﺭ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻧﻆﺮ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮاﻥ ﺷﻌﺒﺎنی ﺣﺎجی ﻣﺴﺘﺸﺎﺭ ﺩاﺩﮔﺎه ﻛﻴﻔﺮی یک اﺳﺘﺎﻥ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﮔﻨﺒﺪﻛﺎﻭﻭﺱ، ﻣﺤﻤﺪ علی  ﺻﺎﺩقی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ ﺩﻭﻡ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی ﮔﺮﮔﺎﻥ، ﺳﻴﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎیی ﺩاﺩﺳﺘﺎﻥ ﻋﻤﻮمی و اﻧﻘﻼﺏ علی ﺁﺑﺎﺩ ﻛﺘﻮﻝ،ﺣﺠﺖ اﻟله ﻗﺮﺑﺎنی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه اﻧﻘﻼﺏ اﺳﻼمی ﮔﺮﮔﺎﻥ، اﺑﺮاﻫﻴﻢ ﻛﺎﻫﻪ ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻧﻆﺮ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﺭﻣﻀﺎنعلی ﻋﺎﺑﺪی ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی و ﺭئیس ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی ﮔﻨﺒﺪﻛﺎﻭﻭﺱ، ﻋﺒﺎﺱ ﻋﺮﺏ ﺩاﺩﺳﺘﺎﻥ ﻋﻤﻮمی و اﻧﻘﻼﺏ ﮔﺎﻟﻴﻜﺶ، ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﻣﺰﻳﺪی ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻗﻀﺎیی ﺭئیس ﻛﻞ و ﺑﺎ ﺣﻔﻆ سمت مستشار ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪنظر ﻭ مسئوﻝ ﻭاﺣﺪ نظارت و اﺭﺯﺷﻴﺎبی ﻗﻀﺎﺕ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﻳﻮﺳﻒ ﻣﻮمنی کشتلی ﺭئیس ﺩاﺩﮔﺎه ﻫﺎی ﻋﻤﻮمی و اﻧﻘﻼﺏ ﮔﺮﮔﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻴﻦ ﻧﻮﺑﺨﺖ ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ اﻭﻝ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی و ﺭئیس ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی ﺁﻗﺎی ﻗﻼ، ﻋﺒﺪاﻟﺒﺎﺳﻄ ﻧﻮﺭی ﺯاﺩ ﺭئیس ﺷﻌﺒﻪ ۱۱۰ ﺩاﺩﮔﺎه ﻋﻤﻮمی ﺁﺯاﺩﺷﻬﺮ، علی ﻳﺰﺩانی ﻣﺴﺘﺸﺎﺭ ﺩاﺩﮔﺎه ﺗﺠﺪﻳﺪنظر و ﺑﺎ ﺣﻔﻆ ﺳﻤﺖ ﺭئیس ﺣﻔﺎﻇﺖ و اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩاﺩﮔﺴﺘﺮی ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ معرفی و از تلاش های آنان قدردانی کرد.

دادستان انتظامی قضات کشور برای شرکت در همایش تجلیل از قضات نمونه گلستان به گرگان سفر کرده است.

انتهای پیام/م/پ

 

سفر دادستان کل کشور به استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.