حضور بیش از 8 هزار نفر در آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای

رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت خوزستان از حضور بیش از 8 هزار نفر در چهارمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای خبر داد.

محمد عنایتی راد، رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری چهارمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای بیان داشت: این آزمون با حضور 8 هزار و 19 نفر که از این تعداد 3 هزار و 378 نفر مرد و تعداد 2هزار و 831 نفر زن بودند، برگزار گردید.

وی تصریح کرد: در چهارمین آزمون سنجش و ارزشیابی مهارت نیز تعداد یکهزار و 521 نفر در آزمون صنعت ساختمان و در آزمون تفاهم نامه نیز تعداد 289 نفر شرکت کردند.

عنایتی اذعان داشت: در این مرحله از آزمون 301 حرفه مهارتی در 27 حوزه آزمونی مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: در آزمون پايان دوره های آموزش فنی و حرفه ای بخش های دولتی و خصوصی در حرفه هایی از زیر مجموعه رشته‌های فناوری اطلاعات، صنايع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسيسات، اتومكانيك، برق، صنايع دستی اجرا و آزمون صنعت ساختمان در حرفه های آرماتوربند، اسکلت ساز، برق ساختمان، سنگ کار، نقشه برداری، لوله کشی، نقاشی ساختمان، کاشی کاری وکچ کاری اجرا گردید.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: آزمون هر حرفه شامل؛ 2 مرحله كتبی و عملی است كه داوطلبان پس از شرکت در آزمون كتبی و كسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شركت در آزمون عملی باید به حوزه های تعيين شده مراجعه نمايند.

وی گفت: شركت كنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون كتبی و موفقيت در آزمون عملی، موفق به اخذ گواهينامه مهارتی خواهند شد.

انتهای پیام/گ

پایان دوره های آموزشی مهارت در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.