معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم عنوان کرد؛

برگزاری اولین همایش کارآفرینی گردشگری در قم

عالی پور گفت:کارگروه گردشگری در بنیاد نخبگان استان قم هفته ای یک جلسه برگزار می شودکه ظرفیت خوبی را برای استفاده از طرح های برتر این نخبگان فراهم ساخته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ یونس عالی پور معاون استاندار قم شامگاه شنبه در اولین همایش کارآفرینی گردشگری(استارت آپ) در سالن همایش های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: نخبگان باید با ارائه طرح های مختلف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری به کارآفرینی و اشتغال اهتمام ورزند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم تاکید کرد: شهر مقدس قم با وجود حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه در حوزه گردشگری مذهبی می تواند ارتقا پیدا کند که باید از توان علمی و فکری همه فرهیختگان و نخبگان استفاده کند.

وی اضافه کرد: کارگروه گردشگری در بنیاد نخبگان استان قم هفته ای یک جلسه برگزار می شود که در آن طرح ها و ایده های مختلف در حوزه جذب گردشگر و ارتقای زیرساخت های آن بررسی می شود که ظرفیت خوبی را برای استفاده از طرح های برتر این نخبگان فراهم ساخته است.

وی با بیان این که شاهد بازتاب های خوبی در حوزه گردشگری مذهبی در قم خواهیم بود عنوان کرد: برگزاری نخستین همایش کارآفرینی گردشگری نقش مهمی در ارائه طرح های برتر و ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی دارد.

وی بیان کرد: مشارکت بین دستگاه ها و دانشگاه ها می تواند در ارتقای زیرساخت های توسعه ای استان تاثیرگذار باشد و آثار آن را در استان به مرور زمان مشاهده کنیم.

محمدرضا شاهمردی در اجرای تئاتر محیطی در اماکن موزه ها و خانه های تاریخی رتبه اول، محمد مجید زاده در تسهیل طبیعت گردی برای سالمندان معلولان و افراد کم توان رتبه دوم،حبیب داستانی بنیسی در بازی دیجیتالی سفر جنجالی رتبه سوم، روح الله ندری در زمینه گردشگری با نگاهی به پتانسیل گردشگری سلامت و درمان رتبه چهارم و حسن ابیات در زمینه نرم افزار قم یاب راهنمای مسافران و گردشگران رتبه پنجم را کسب کردند.

علی کشتکار در شبکه اجتماعی قم گردی گیاهان دارویی، عبدالله عسگری در مشاهده تبلیغات گردشگری روی تلفن همراه به عنوان شایسته های تقدیر معرفی شدند.

نخستین رویداد استارت آپ گردشگری در قم با هدف شناسایی ایده های خلاق، انتقال تجربه و شبکه سازی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

52 طرح به دبیرخانه همایش کارآفرینی (استارت آپ) واقع در بنیاد ملی نخبگان استان قم که در مردادماه سال جاری به مدت یک ماه فراخوان شده بود ارسال که بعد از داوری های صورت گرفته پنج طرح به عنوان برتر انتخاب شد.

انتهای پیام /ح

ظرفیت های گردشگری در قم به فرصت تبدیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار