مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد؛

برگزاری نهمین سوگواره شعر عاشورایی در قم

حجت‌الاسلام عباس اسکندری گفت:خداوند این افتخار را نصیب شما کرده است که از استعداد خود در مدح اهل بیت(ع) استفاده کنید پس باید قدر این نعمت را بدانید.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم شامگاه شنبه در نهمین سوگواره شعر عاشورایی و گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آئینی استان قم که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد،گفت: خداوند این افتخار را نصیب شما کرده است که از استعداد خود در مدح اهل بیت(ع) استفاده کنید پس باید قدر این نعمت را بدانید.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری با بیان اینکه در آستانه ماه حزن و اندوه برای مداحان آرزوی توفیق در ترویج فرهنگ عاشورایی را داریم، اضافه کرد: باید همه شیعیان به ویژه مداحان در جهت ترویج دین و نشر مکتب اهل بیت(ع) گام بردارند.

وی بیان کرد: در پایان محرم امسال دوره کاری اعضای هیئت مدیره کانون مداحان و شاعران استان نیز به پایان می‌رسد و لذا از همه این عزیزان به جهت اقداماتی که انجام داده‌اند کمال تشکر را داریم.

آشنایی مداحان و شاعران با فرق و مذاهب گوناگون

حجت الاسلام محمد معینی‌فر هم در این مراسم ضمن بیان اختلافات میان سنی و شیعه در کشورهای اطراف ایران،گفت: اهل سنت در شرق، شمال شرق و جنوب شرق ایران حنفی و ماتریدی هستند در حالی که اهل سنت در غرب، شمال غرب و جنوب غرب بیشتر شافعی و اشعری هستند.

مدیر گروه وهابیت شناسی دانشکده مذاهب اسلامی تصریح کرد: هر کدام از این فرق تعصب‌ها و آیین‌هایی دارند که باید همه ما به خصوص سخنرانان و مداحان به آن‌ها توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام معینی‌فر برگزاری دوره‌های آشنایی با فرق و مذاهب که توسط کانون مداحان و شاعران برگزار شده است را اقدامی شایسته دانست.

وی به آشنایی مداحان و شاعران با فرق و مذاهب گوناگون، بیان کرد: یکی از کارکردهای آشنایی فرق جذب حداکثری و دفع حداقلی آنان است.

سطح علمی مداحان افزایش یابد

عباس حیدر زاده با بیان اینکه سطح علمی مداحان باید افزایش یابد تا بتوانند مخاطبین خود را با علمی که دارند سیراب کنند به برخی اقدامات کانون مداحان و شاعران پرداخت.

رئیس کانون مداحان و شعرای استان قم نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به اینکه مراجع عظام تقلید بر آموزش مداحان تأکید داشتند لذا اقداماتی را در این جهت انجام داده‌ایم.

رئیس کانون مداحان و شعرای استان قم به آموزش 85 نفر از مداحان خواهر در سطح مقدماتی و متوسطه برای اولین بار خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزش سبک زندگی نیز تا کنون با حضور 60 نفر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در دوره‌هایی که برگزار نمودیم 105 نفر از مداحان شرکت داشتند که می‌توان به دوره دانش افزایی با حضور 60 مداح اشاره کرد.

حیدر زاده اعطای 60 وام قرض‌الحسنه، تکمیل پرونده 200 مداح برای وام، بیمه شدن 140 مداح و شاعر و نیز برگزاری همایش‌ها و تجلیل از مداحان و شاعران را از برخی برنامه‌های این کانون نام برد.

انتهای پیام/ح

تأکید بر افزایش سطح علمی مداحان/ آشنایی با فرق و مذاهب مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.