معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشورعنوان کرد؛

دومحوراصلی جشنواره سبک زندگی واقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام اسکندری گفت:سبک زندگی واقتصادمقاومتی دومحور اصلی این جشنواره بوده است که مقالات خوبی هم ارسال‌شده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا اسکندری،معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور،در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهرامروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد،گفت: دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پنجشنبه هفته جاری در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای اصلی جشنواره دوازدهم قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی دو محور اصلی در این جشنواره بوده است که مقالات خوبی نیز برای این جشنواره در این دو محور ارسال‌شده است.

وی با اشاره به آثار رسیده در بخش‌های دیگر جشنواره به دبیرخانه، تأکید کرد: در بخش شعر، داستان و قطعات ادبی سال 95، 185 اثر برتر به دبیرخانه ارسال‌شده بود که امسال این آمار به میزان 278 اثر ارتقا یافته که رشدی 90 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در جشنواره یازدهم 806 طلبه خواهر در مسابقه تفسیر نمونه شرکت کرده بودند که امسال این آمار به 1297 نفر افزایش پیداکرده که رشدی بالغ‌بر 60 درصد را نشان می‌دهد همچنین در بخش تفسیر موضوعی نیز سال قبل 385 و امسال 747 نفر شرکت داشتند.

اسکندری ادامه داد: در بخش تفسیر و ترجمه مفاهیم نهج‌البلاغه در جشنواره یازدهم 841 نفر حضور داشته که تعداد این افراد برای جشنواره دوازدهم به 1257 نفر گسترش پیداکرده است، همچنین در بخش تفسیر المیزان سال قبل 378 و امسال 341 نفر ثبت‌نام کرده بودند، در مجموع در ابعاد مختلف جشنواره افزایش نسبی را شاهد بوده‌ایم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تدوین مقالات جشنواره امسال بیش از130 درصد رشد داشته است، سال 95، 166 مقاله و امسال 377 مقاله در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است، مهم‌ترین انتظاری که از خواهران طلبه وجود دارد تبیین مفاهیم قرآنی در بین جامعه است.

اسکندری عنوان کرد: ترجمه مقالات علمی از عربی به فارسی برای نخستین بار در جشنواره دوازدهم کلید خورده است، در جشنواره سال 95، 11 عنوان تدوین کتاب به دبیرخانه رسیده بود اما تعداد کتب تدوین‌شده برای جشنواره امسال 33 عنوان کتاب بوده است.

وی با تأکید بر استقبال خواهران طلبه از بخش روخوانی و تجوید قرآن کریم تصریح کرد: در بخش قرائت، روخوانی و تجوید قرآن کریم در جشنواره سال 95، 5200 نفر حضور داشتند که امسال تعداد این افراد به میزان 5470 نفر افزایش پیداکرده است همچنین در بخش حفظ 10 جزء اول قرآن کریم 341 نفر در جشنواره یازدهم ثبت‌نام کرده بودند که امسال این آمار به 373 نفر افزایش پیداکرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: در حفظ ترتیبی جزء 20 قرآن کریم سال گذشته 153 نفر و امسال 86 نفر ثبت‌نام کردند، در بخش حفظ 30 جزء سال 95، 172 و امسال 42 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

اسکندری ابراز کرد: هدف از جشنواره قرآنی ترویج فرهنگ قرآنی بین خواهران طلبه برای تربیت نفوس بیشتر است، توسعه بیشتر فرهنگ قرآن در بین جامعه هدف دیگر از فعالیت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح زمزمه‌های قرآنی که در بین مدارس علمیه خواهر برگزار می‌شود بیش از 8 هزار خواهر طلبه شرکت می‌کنند همچنین 55 هزار جلسه قرآنی در ماه رمضان توسط خواهران طلبه برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: آشنا کردن خواهران طلبه با تفسیر قرآن، تربیت داوران قرآنی و سیر مطالعاتی قرآنی در 13 موضوع از دیگر برنامه‌هایی بوده که به‌صورت مستمر در حوزه‌های علمیه خواهر در دست اجراست، سال 97، بسترسازی برای فراگیری حفظ قرآن کریم به‌صورت سازمان‌یافته و مستمر اجرا خواهد شد.

اسکندری تأکید کرد: حفظ آیات کاربردی برای زندگی اجتماعی مردم یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که در حوزه‌های علمیه خواهران در دست اجراست، 180 هزار خواهر طلبه در سطح کشور وجود دارد که از این‌بین 43 هزار نفر را خواهران مبلغه فعال تشکیل داده است، در مجموع 11 هزار و 549 نفر در جشنواره دوازدهم قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهر شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ ح

دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار