تلاش برای از دست ندادن برند پسته ایران

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در کرمان گفت: باید برای حفظ جایگاه پسته ایران در بازار‌های جهان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در نشست میز پسته کشور در محل اتاق در کرمان گفت: سازمان توسعه تجارت سخنگوی بخش خصوصی در دولت است.

وی افزود:در سال جاری که تولید پسته بشدت کاهش یافته درخواست برخی فعالان پسته مبنی بر ورود موقت پسته به کشور و صادرات مجدد آن برای حفظ بازار‌های پسته ایران، مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که پسته با بحران روبرو شده تجارت این محصول نیز چندان معنا ندارد، افزود: هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد و تصمیم گیری در حوزه محصولات کشاورزی به وزیر مربوطه واگذار شده است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در تحریم‌ها با کاهش ارزش پول ملی فرصت مناسبی برای افزایش صادرات غیرنفتی و توسعه گردشگری ایجاد می‌شود در حالی که برای سایر بخش‌های اقتصادی کشور یک تهدید خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: زمزمه‌هایی مبنی بر صادرات پسته با نرخ ارز بازار ثانویه و عرضه پسته در داخل کشور با نرخ ترجیحی مطرح می‌شود که باید گفت: دو نرخی کردن محصول پسته قابل قبول نیست و فسادآور است.

محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید مسیر بازار ثانویه متناسب با عرضه و تقاضا طی شود و ثابت نگه داشتن نرخ ارز در بازار ثانویه هیچ منطق اقتصادی ندارد و توزیع رانت در اقتصاد کشور است ادامه داد: خسارت‌های وارد شده به چرخه تولید، فرآوری و صادرات پسته بسیار سنگین است که در این رابطه باید در استمهال وام‌های بانکی صادرکنندگان پسته مبنای عمل سررسید‌های تا پایان سال ۹۷ باشد.

نشست میز پسته کشور در محل اتاق درکرمان امروز با حضور محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
انتهای پیام/ی

نشست میز پسته کشور در محل اتاق درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار