باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

۷۰ درصد از مایحتاج لوازم التحریر کشور تامین شد/خودکفایی در صنعت نوشت افزار با حمایت پتروشیمی ها

۷۰ درصد مایحتاج لوازم التحریر کشور در آستانه بازگشایی مدارس تامین شده و با ورود پتروشیمی ها در این صنعت خودکفا خواهیم شد.

گزارش// مشکلی در تامین لوازم التحریر نداریم/ ۷۰ درصد مایحتاج تامین شده استبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر ساله با نزدیکی به آغاز فصل تحصیل، بازار لوازم‌التحریر از جنب و جوش خاصی برخوردار است و خانواده‌ها به ویژه افرادی که دارای فرزند محصل سطح ابتدایی هستند، برای رفع نیاز نوشت‌افزار تحصیلی فرزندان خود دست به کار می‌شوند.

برخی از اقلام بازار لوازم‌التحریر در کنار حجمی از تولید داخلی آن  به صورت وارداتی تامین می‌شود .


بیشتربخوانید: قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته 6 برابر شد! 


کمبودی در تامین لوازم التحریر نداریم

در این ارتباط موسی فرزانیان رییس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در گفت و گو با خبرنگار   صنعت،تجارت و کشاورزی  گفت: در حال حاضر کمبودی در لوازم التحریر نداریم.

وی با اشاره به اینکه این صنف تازه کار است و بصورت پله پله در حال تغییر است تصریح کرد: باید دانست که این صنف از نظر قیمت‌ها از باقی صنف‌های عقب‌تر است.

فرزانیان، با بیان اینکه تولید داخلی وابستگی شدیدی به واردات دارد افزود: حجم قابل توجهی از مواد اولیه به صورت وارداتی در کشور تامین می‌شود و در شرایط فعلی تخصیص ارز و فرآیند ترخیص کالا از گمرکات بسیار سخت است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه خوشبختانه ۷۰ درصد مایحتاج مردم در این فصل تامین شده است اظهار کرد: اگر پروسه تامین ارز طولانی شود ممکن است در آیندده این صنف با مشکل روبه رو شود.

فرزانیان درباره نوسان نرخ ارز بر این صنف گفت: اگر مشکلات داخلی همچون عدم دسترسی آسان به تولیدات پتروشیمی‌ها برطرف شود، بسیاری از تولید کنندگان توانایی تولید با ظرفیت کامل را دارند و می‌توانند نیاز بازار را پاسخ دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید داخل با مشکل روبه رو هستیم گفت: متاسفانه تولید در این بخش با مشکل روبه روست چرا که وابستگی به خارج داریم و تخصیص ارز دراین باره چالش آفرین شده است.

انتهای پیام/

عدم دسترسی به تولیدات پتروشیمی باید برطرف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار