مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

طرح ایران‌مهارت در استان‌های کشور اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ایران‌مهارت در حال حاضر در هشت استان کشور اجرا شده و در تمام استان‌های کشور اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محسن حسینی‌مقدم در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح امسال باید در ۱۰ درصد مدارس متوسطه تمامی استان‌های کشور اجرایی شود، گفت: طبق برنامه ششم توسعه سهم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور باید به ۵۰ درصد برسد که در حال حاضر ۳۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: طرح ایران مهارت یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که سال گذشته در هشت استان کشور اجرایی شد و ۱۰ درصد مدارس این استان‌ها زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های مهارتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارند و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه مسوولان استان باید نشان دهند که توجه ویژه‌ای به مهارت‌های آموزشی دارند، گفت: زنگ بازگشایی مدارس را می‌توان امسال در سطح هنرستان‌ها شاهد بود.

وی خاطر نشان کرد: به صدا درآمدن زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان‌های استان منجر به فرهنگسازی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه در وزارتخانه شاخص‌هایی داریم که استان‌ها بر اساس آن رصد می‌شوند، گفت: یکی از شاخص‌های که میزان محرومیت استان‌ها را تعیین می‌کند نرخ پوشش تحصیلی است.

عباس سلطانیان با بیان اینکه افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در کردستان این استان را از استان‌های محروم با نرخ پوشش پایین جدا می‌کند، افزود: براساس آمار‌های موجود نرخ پوشش تحصیلی استان در دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در حدود ۷۸.۹۱ درصد بود که این میزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با رشد ۲.۱۵ درصد به ۸۱.۶ درصد رسیده است.
انتهای پیام/م

سهم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور باید به ۵۰ درصد برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.