مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

حذف کامل پیش دانشگاهی و استقرار پایه دوازدهم/ اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی در وزارت آموزش وپرورش

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو، دوره پیش دانشگاهی حذف شده و پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار می‌یابد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عباس سلطانیان، امروز یکشنبه (۱۸ شهریور) در سومین جشن بزرگ تلاش و مراسم تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان افتخارآفرین و تلاشگر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: استان کردستان علیرغم وجود محدودیت‌هایی که در بخش امکانات و نیروی انسانی دارد، با تدبیر و تلاش فرهنگیان و دانش آموزان خود توانسته جزو استان‌های پیشرو کشور باشد.
وی افزود: اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی نیاز به داشتن باور و بصیرت دارد، زیرا در هر کاری تا باور نداشته باشی آن کار به سرانجام نخواهد رسید.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای مجریان هم یکی دیگر از فاکتور‌های مهم است که در این راستا موفقیت گرو‌ه‌های آموزشی استان کردستان در سه سال گذشته نشان دهنده برنامه‌ریزی خوب در این حوزه است.
وی ادامه داد: هرچه نیروی انسانی توانمندتر و کارآمدتری را داشته باشیم می‌توانیم در اجرای فعالیت‌های کیفیت بخشی عملکرد بهتری را داشته باشیم.
سلطانیان، یکی دیگر از نکات مهم را ایجاد بستر‌های لازم همچون فضا و تجهیزات و امکانات برای فعالیت‌های کیفیت بخشی دانست و گفت: همه ما به فراخور مسئولیت‌های سازمانی خود باید برای ارتقای این بخش تلاش کنیم.
وی در ادامه سخنان خود ذکر کرد: بعد از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال ۹۰ ساختار نظام آموزشی کشور با استقرار پایه ششم از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تغییر کرد و در سال تحصیلی پیش‌رو هم با استقرار پایه دوازدهم، ساختار جدید نظام آموزشی کشور به صورت کامل شکل می‌گیرد.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تغییرات زیادی را در حوزه آموزش متوسطه نظری داشته‌ایم و دوره پیش دانشگاهی با هفته‌ای ۲۴ ساعت کلاس در هفته حذف شده و پایه دوازدهم با هفته‌ای ۳۵ ساعت در هفته استقرار می‌یابد.
وی ادامه داد: به دلیل افزایش دانش آموزان متوسطه نظری و کلاس‌های آنها، بالغ بر ۲۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی جدید را در کشور در حوزه آموزش متوسطه نظری لازم داریم.
سلطانیان افزود: با توجه به اینکه پایه دوازدهم برای اولین بار استقرار پیدا می‌کند ما باید برنامه‌های کیفیت بخشی بسیار مهمی را برای دانش آموزان پایه دوازدهم اجرا کنیم که جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش هم هست.
وی بیان کرد: اولین اقدام موثر برای کیفیت بخشی، توزیع متوازن و هدایت تحصیلی درست دانش آموزان است که استان کردستان در این بخش در مهار گرایش به سمت رشته تجربی جزو استان‌های موفق کشور بوده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بالغ بر ۵۰.۸۹ درصد دانش آموزان استان در رشته تجربی مشغول به تحصیل بودند که در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ این آمار به ۴۴.۴۲ درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه در رشته علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی هم استان کردستان به سمت و سوی میانگین کشوری حرکت کرده است، یادآور شد: در حال حاضر نیازمند توجه ویژه به رشته ریاضی فیزیک هستیم، چون گرایش به این رشته در کردستان ۱۰.۶۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان افتخارآفرین و تلاشگر سال تحصیلی ۹۷-۹۶  در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلو مجید
۱۱:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به امید پیشرفت