اجرای طرح شناسه دار کردن انبار‌ها در استان کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:از زمان اجرای طرح شناسه دار کردن انبار‌های استان همزمان با سراسر کشور تا کنون سه هزار و ۹۷۵ انبار از اصناف و واحد‌های تولیدی مختلف استان، شناسه دار شده اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره وزمی امروز دوشنبه در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا، گفت: بر اساس طرح شناسه دار کردن انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، مشخصات انبار، صاحب انبار، کد ملی و موقعیت گذشته انبار ثبت می‌شود و در استان هم از سال ۹۵ با کیفیت خوبی آغاز و تاکنون بخشی از آن به نتیجه رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طرح از ابتدا با فرهنگ سازی آغاز شد، عنوان کرد: در سال ۹۵، مشخصات هزار و ۵۵۰ انبار به ثبت رسید و در سال ۹۶ هم به همین میزان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷، تا کنون ۴۷۷ انبار شناسه دار شده و در مجموع در سطح استان از مجموع واحد‌های تولیدی اصناف مختلف، سه هزار و ۹۷۵ واحد انبار به ثبت رسیده است.

دره وزمی شفاف سازی در میزان کالای موجود، رصد کردن کالا از تولید تا مصرف و کمک به شفاف سازی در توزیع و روانسازی کالا از جمله اهداف اصلی این طرح است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح از شهریور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: انبار‌هایی که اطلاعات آن‌ها بر اساس این طرح به ثبت رسیده، ورود و خروج کالا کنترل می‌شود و ناچار به اعلام موجودی هستند و یا به صورت سیستماتیک اقدام به ثبت آن می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، در پایان با اشاره به اینکه هر انباری که دارای شناسه نباشد به رسمیت شناخته نمی‌شود، گفت: اگر به تحقق ۱۰۰ درصدی این طرح در استان دست پیدا کنیم و همه انبار‌ها شناسه دار شوند، کاری مهم و تاثیرگذار در جهت جلوگیری از احتکار کالا خواهد بود.

گفتنی است؛ ساماندهی و شناسه دار کردن انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا از سال ۹۵ دراستان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام/م

شناسه دار شدن ۴۷۷ انبار دراستان طی سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.