رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

در ارتباطات بین المللی با سر زمین خورده‌ایم/ تلاش برای دریافت بودجه وظایف روسای دانشگاه‌ها را از یادشان برده است

در ارتباط بین المللی با سر به زمین خورده‌ایم/ تلاش برای دریافت بودجه وظایف روسای دانشگاه‌ها را از یادشان برده استسلیمی گفت: ما ارتباط بین المللی با سایر دانشگاه ها نداریم و در ارتباط بین المللی با سر به زمین‌ خورده‌ایم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست سراسری روسای دانشگاه‌ها،‌ مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه برخی اوقات فشار اقتصادی بر دانشگاه‌ها بسیار زیاد می‌شود، گفت: روسای دانشگاه‌ها آنقدر به دنبال بودجه هستند فراموش می‌کنند که مأموریت آفرینی در دانشگاه‌ها وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه ما نباید تحت تأثیر نسخه‌های غربی باشیم، گفت: غربی‌ها دیدگا‌ه‌های ما را مورد هجمه خود قرار دادند و ما رسالت خود را فراموش کرده‌ایم و تخصیص هزینه‌ها و توسعه رشته‌ها باید به گونه‌ای باشد که سبب به محاق رفتن دانشجویان ما نشود.

سلیمی با بیان اینکه در دانشگاه ما نگاه ابزاری وجود دارد، گفت: اگر دانش را ابزاری برای ارتباط قلمداد کنیم متوجه می‌شویم که امروزه دانشگاه‌های ما ابزاری برای وصل شدن به دیگر دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

چرا دولت مشکل دانشگاه‌ها را برطرف نمی‌کند؟

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره سیاست‌گذاری دانشگاه‌ها اظهار کرد: امروزه سیاست گذاری‌ها به گونه‌ای شده است که می‌بینیم شرکت‌ها هیچ ارتباطی با دانشگاه‌های سطح کشور ندارند و خودشان هر زمانی که نیازی پیدا کردند دانشگاه جدیدی را تأسیس کردند و اگر دانشگاه‌ها باید مشکلات دولتی را حل کند پس چرا دولت به آنها بودجه کافی نمی‌دهد؟

وی با اشاره به اینکه نگاه دولتی می‌تواند برای دانشجویان اشتغال تضمین شده داشته باشد، گفت: ما ارتباط بین المللی با سایر دانشگاه ها نداریم و در ارتباط بین المللی با سر به زمین‌ خورده‌ایم.

سلیمی با اشاره به دغدغه سیاسی روسای دانشگاه‌ها اظهار کرد: نهاد قضایی نباید وارد دانشگاه‌ها شود و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید آباد اندیشی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و مقام‌های قضایی نباید در دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.