معاون علمی رئیس جمهور:

دانش و تکنولوژی خریدنی نیست/ در کشور بیشتر کارخانه وجود دارد نه صنعت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

دانش و تکنولوژی خریدنی نیست/ در کشور بیشتر کارخانه وجود دارد نه صنعتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در بازدید از شرکت‌های دانش‎بنیان شهرک صنعتی آق‎قلا در استان گلستان اظهار کرد: آن چیزی که بیشتر در کشور داریم کارخانه است نه صنعت و این کارخانه‌ها خط تولید را از خارج از کشور دریافت کرده و محصولات مختلف تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه صنعت با کارخانه بسیار متفاوت است، گفت: در صنعت ماشین‌سازی می‌شود و تا زمانی که طراحی نداشته باشیم از صنعت عقب هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که ماهیت صنعت و دانشگاه متفاوت است همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانش‎بنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.

ستاری تاکید کرد: هر فشاری که روی صنایع بگذارید وقتی به آن نیازی نداشته باشد به سمت آن نمی‎رود.

وی افزود: ما خط‌های تولید را از خارج از کشور بدون بومی‎سازی وارد کردیم این در حالی است که باید طراحی خط‎های تولید را خود ما در داخل کشور انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.

ستاری افزود: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

انتهای پیام/پ

سفر معاون علمی رئیس جمهور به گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.