خشکسالی و شوری آب، عامل کاهش تولید خرما در شادگان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از کاهش 15 درصدی تولید خرما بدلیل خشکسالی و شوری آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه عملیات برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان از اوایل شهریورماه آغاز شده بیان داشت: متاسفانه در مقایسه با سال گذشته کاهش 15 درصدی نشان می دهد.

وی، شوری آب و خشکسالی در شهرستان شادگان را عامل کاهش تولید و کیفیت محصول خرما این شهرستان عنوان کرد و خواستار همکاری کارگاه‌های بسته‌بندی خرما شد.

حمادی تولید خرما در این شهرستان طی سال های گذشته را حدود 50 هزار تن عنوان و اظهار کرد: پیش بینی خوشبینانه ما برای تولید امسال حدود 35 تا 40 هزار تن است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه حدود 13 هزار و 500 هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: از این میزان نخلستان حدود 11 هزار و 250 هکتار نخیلات بارور را تشکیل می دهند و حدود 2 هزار و 250 هکتار را نخیلاتی تشکیل می دهند که هنوز به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

این مقام مسئول کمبود آب را عامل کاهش کیفیت خرما تولید شده در شادگان دانست و اظهار کرد: تولید خرما مزارعی که امسال آب به آن‌ها رسید و به نوعی در بالادست شهرستان قرار داشتند، از نوع درجه یک بود، اما کیفیت خرما تولیدی سایر نخلستان‌ها در پایین دست که آب به آن‌ها نرسید، کاهش یافت.

انتهای پیام/گ

کاهش کیفیت خرما در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار