تاکید بر عزاداری با شور و شعور در ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به عزاداری با شور و شعور در ماه محرم تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر عزاداری با شور و شعور در ماه محرم، گفت: عزاداری محرم باید در شان صاحب این ماه باشد و حرمت این ماه حفظ شود.

وی با اشاره به وجود دو هزار هیات مذهبی درسطح استان، گفت: از این تعداد حدود 1700 هیات دارای مجوز بوده و مابقی بدون مجوز فعالیت دارند که رصد شده و تذکرات لازم به آنها برای گرفتن هرچه سریعتر مجوز داده خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و با تسلیت فرارسیدن این ماه، گفت: بسیار مهم است که عزاداری‌های این ماه در شان صاحب اصلی آن باشد و حرمت این ماه و عزاداری آن حفظ شود.

قبادی با تاکید بر اینکه عزاداری این ماه نباید موجب مزاحمت و ایجاد حق الناس شود، گفت: هیات های مذهبی باید دقت داشته باشند که عزاداری آنها با سر و صدای بسیار همراه نباشد و حتی المقدور صدای بلندگو در داخل حسینیه و مسجد باشد.

وی افزود: همچنین هیات های مذهبی باید از ایجاد راهبندان و سد معبر خودداری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ساعت پایانی مراسم عزاداری ماه محرم را 23 شب اعلام و تصریح کرد: از هیات‌های مذهبی می خواهیم برای مراعات حال افراد بیش از این ساعت عزاداری نکنند.

وی حمل شمائل و تصاویر ائمه(ع) را در عزاداری‌ها ممنوع دانست و افزود: همچنین حمل علم‌های آهنی در عزاداری ها ممنوع است.

قبادی سخنرانی در عزاداری را موضوع مهمی دانست که هیات های مذهبی باید به آن توجه کنند و تاکید کرد: محتوای مداحی‌ها هم بسیار مهم است و به دقت رصد می‌شود.

وی بر مطالعه هرچه بیشتر مداحان تاکید کرد وافزود: در مداحی‌ها باید واقعیات گفته شود و در صورت گزارش محتوای ناسالم و خرافی مداحی‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برپایی نماز جماعت در کنار عزاداری‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: نماز جماعت ظهر و عصر روز عاشورا و تاسوعا باید با شکوه هرچه تمامتر در هیات‌های مذهبی استان برگزار شود.

قبادی افزود: این خوب است که مردم هر محله در هیات محل خود در شب‌های محرم عزاداری کنند، اما در روز تاسوعا و عاشورا به طور معمول هیات ها در یک مکان مرکزی شهر و روستا جمع شده و بصورت دسته جمعی عزاداری می کننند که امسال نیز محل تجمع برای عزاداری ها در شهر کرمانشاه برقرار خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

حدود 1700 هیات دارای مجوز در استان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار