صادرات آبزیان دچار مشکل شده است

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با بیان اینکه هزینه‌های بندری در استان بوشهربا نرخ دلار محاسبه می‌شود گفت: علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ دلار و نبود کشتی و کانتینر صادرات آبزیان در استان بوشهر دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

صادرات آبزیان در استان بوشهر دچار مشکلات عدیده‌ای شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خورشید گزدرازی در جمع فعالان اقتصادی و مسئولان استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیسیون و تشکل در حوزه اقتصاد در اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت: در این نشست‌ها مسائل و مشکلات مرتبط با سوخت شناور‌های تجاری، تجارت استان بوشهر با محوریت ارز و ثبت سفارش و ترخیص کالا بررسی شد.

وی، از وجود بخشنامه‌های متعدد ارزی برای فعالان اقتصادی خبرداد و بیان کرد: این بخشنامه‌ها سبب سردرگمی فعالان اقتصادی در بخش صادرات و واردات شده به گونه‌ای که تولید کنندگان در تامین مواد اولیه خود ناتوان شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با بیان اینکه صادر کنندگان به ویژه فعالان بخش میگو در حال حاضر مکلف به سپردن تعهد محضری برای بازگشت ارز حاصل از صادرات شده‌اند گفت: علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ دلار و نبود کشتی و کانتینر صادرات آبزیان دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

گزدرازی با اشاره به کالا‌های ممنوعه در حوزه واردات افزود: برخی کالا‌های وارداتی با وجود اینکه ارز به آن‌ها تعلق می‌گیرد، ولی در لیست کالا‌های ممنوعه قرار گرفته‌اند.

وی، با بیان اینکه فعالان اقتصادی در بوشهر به ثبت سفارش دسترسی ندارند افزود: در هنگام حذف و یا حذف ناگهانی اطلاعات کسی پاسخگو نیست.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر از محاسبه هزینه‌های بندری با نرخ دلار خبرداد و بیان کرد: از ۲۱ مرداد امسال همه هزینه‌های بندری و ترخیص کالا‌های کانتینر‌های وارداتی به دلار محاسبه می‌شود.

گزدرازی بیان کرد: روند ترخیص کالا به سبب مشکلات عمده در حوزه ارز و ثبت سفارش کالا با کندی انجام می‌شود.

وی از افزایش نرخ سوخت شناور‌های سفاری خبرداد و تصریح کرد: در ۱۰ روز گذشته نرخ سوخت شناور‌ها از ۲۷۰۰ تومان به ۵۵۰۰ تومان افزایش یافته که زمینه تعطیلی عملی صادرات را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تاکید کرد: در ارتباط با سوخت شناور‌ها مقرر شده نرخ داخلی ابلاغ شود، ولی عملی نشده است.

گزدرازی افزود: از شرکت فراورده‌های نفتی در خواست می‌شود نسبت به اصلاح مبنای نرخ گذاری سوخت، تصمیم گیری و همکاری شود.

انتهای پیام/م

صادرات آبزیان در استان بوشهر دچار مشکل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.