فرماندارشهرستان مریوان:

ورود روزانه دو هزار و ۳۰۰ نفر مسافرعراقی به مرزباشماق

فرماندار شهرستان مریوان گفت:طی دو هفته گذشته روزانه دو هزار و ۳۰۰ نفر مسافر ورودی از کشور عراق از مرزباشماق وارد کشورمان شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد شفیعی شامگاه دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، گفت: طی دو هفته گذشته روزانه دو هزار و ۳۰۰ نفر مسافر ورودی از کشور عراق از مرزباشماق وارد کشورمان شدند.

وی با اشاره به اینکه اقلام خوراکی و اساسی در مریوان توسط این مسافران در حال خارج شدن است، عنوان کرد: بحرانی در حال شکل گیری در استان و شهرستان است و این تنها مختص به کردستان نیست شامل دیگر استان های مرزی کشور هم می شود.

وی حجم تردد مسافران خارجی را بی سابقه خواند و بیان کرد: می طلبد در اسرع وقت جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با این محوریت تشکیل تا چاره ای برای آن اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان مریوان خواستار تقویت یگان گارد گمرک باشماق شد و اظهارداشت: شورای تامین شهرستان آمادگی کامل برای همکاری با یگان گمرک را دارد.

مدیرگمرک مرزباشماق مریوان هم در این جلسه گفت: چهار مولفه موثر در مرزها شامل زیرساخت، قوانین و مقررات، عوامل بیرونی کشور و سایر سازمان ها است.

فرید حق پناه با اشاره به اینکه قوانین و مقررات وعوامل بیرونی بین تمامی استان های مرزی مشترک است، بیان کرد: بحث مربوط به گلوگاه هایی که در ورودی استان بغداد ایجاد شده به تهران منعکس شده است وبی شک بررسی آن در دستور کار وزارت امور خارجه کشورمان قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در راستای رونق صادرات در مرز باشماق می طلبد برای تجار عراقی کارت صادر شود تا آنها بتوانند اجناس خریداری شده خود را در مرز مشاهده کنند.

انتهای پیام/م

خروج اقلام خوراکی و اساسی در مریوان توسط مسافران عراقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.