روسیه: تحریم‌های آمریکا بر روابط مسکو با سئول بی‌تاثیر بوده است

نماینده تجاری روسیه در سئول اعلام کرد تحریم‌های آمریکا نتوانسته است همکاری مسکو با کره جنوبی در بخش نفت و گاز را تحت‌تاثیر قرار دهد.

روسیه: تحریم‌های آمریکا بر روابط با کره جنوبی در بخش انرژی بی تاثیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوندارنکو، نماینده تجاری روسیه در سئول روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادی‌وستوک اعلام کرد تحریم‌های آمریکا نتوانسته است همکاری با کره جنوبی در بخش نفت و گاز را تحت تاثیر قرار دهد. بوندارنکو تاکید کرد مسکو و سئول در حال مذاکره بر سر افزایش انتقال گاز طبیعی روسیه به کره جنوبی هستند.

نماینده روسیه در صبحانه کاری مقامات دو کشور اعلام کرد: «ما با خرسندی می‌گوییم همکاری دو کشور در بخش انرژی با موفقیت در حال گسترش است. هم اکنون در حال کار بر روی افزایش خریدهای کره جنوبی از مسکو هستیم. همچنین مسکو بر این باور است که مشارکت شرکت‌های روسی در ایجاد زیرساخت‌ها برای بندرهای شرق دور و توسعه مسیر دریای شمالی امیدوارکننده است.»

نماینده تجاری روسیه افزود: هیچک از بخش‌های گاز و نفت روسیه از تحریم‌های آمریکا متاثر نشده است. با این حال یادآور شد انجام معاملات مالی پروژهای مشترک با روسیه برای کره جنوبی سختتر از قبل شده است.

چهارمین نشست سالانه مجمع اقتصادی شرق از امروز 11 سپتامبر در شرق دور روسیه آغاز شده است. بخش اصلی این نشست با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران دیگر کشورهای حاضر برگزار خواهد شد. مجمع اقتصادی شرق از سال ۲۰۱۵ به صورت سالیانه در ولادی‌وستوک روسیه برگزار شده و نشست امسال در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نشست تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شرق دور است و ده‌ها هیأت خارجی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار