کشت فراسرزمینی راهکاری برای مقابله با کم آبی

کشت فراسرزمینی به عنوان راهکاری برای مقابله با کم آبی در استان چهارمحال و بختیاری مطرح است.

کشت فراسرزمینی راهکاری برای مقابله با کم آبیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و محدودیت منابع آبی در استان، حرکت به سمت کشت فراسرزمینی ضروری است.

وی افزود: مسائلی همچون تخریب و استفاده ناصحیح از سفره‌های زیرزمینی، اشتباه بودن سیستم اجاره‌ای و کاهش پتانسیل اراضی باعث شده است تا برنامه کشت‌های فراسرزمینی به عنوان راهکار جایگزین در شرایط کنونی برای تولید محصولات کشاورزی مطرح شود.

غریب اضافه کرد: ۷۵ کشور در آسیای میانه با منابع آبی بالا و هزینه‌های کشت پایین، همچون اوکراین، روسیه، برزیل، اندونزی، تانزانیا، آذربایجان و قزاقستان به عنوان کشور‌های مناسب برای سرمایه گذاری، کشت و تأمین محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به قوانین و مقررات و شرایط گمرکی و اجاره نامه‌های اراضی زراعی در این کشور‌ها ادامه داد: راهکار‌های لازم برای سهولت در امر سرمایه گذاری در این زمینه با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، و جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

چهارمحال و بختیاری امسال وارد یازدهمین سال کم‎بارشی و خشکسالی متوالی شده و در ردیف استان‌های خشک کشور قرار گرفته است. هم اکنون ۹۰ درصد مساحت این استان با خشکسالی شدید، ۸ درصد با خشکسالی بسیار شدید و ۲ درصد با خشکسالی متوسط مواجه می‌باشد.

انتهای پیام/ف

کشت فراسرزمینی برنامه‎ای جایگزین در شرایط خشکسالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار