معرفت حسینی باید سرلوحه زندگیمان قرار گیرد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: حادثه کربلا یکی از بزرگترین حوادث تاریخ جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد یوسفی نیا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  با اشاره به اینکه حادثه عاشورا برای تمام دنیا پیام و درس دارد،  گفت: پیام عاشورا به دنیا ظلم ستیزی است و امام حسین (ع) در زمان یزیدیان به دلیل ظلم و فساد یزید بر جامعه بیعت با او را رد کرد و حکومت یزید را باطل خواند.
وی اضافه کرد: حکومت یزید بر پایه اسلام نبود و بیشتر رنگ عیش و نوش، شراب خواری، فساد و خوش گذرانی داشت.

وی با بیان اینکه شور حسینی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) ثواب اخروی دارد، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) باید در شان آن بزرگوار و با فرهنگ اسلامی باشد و از افراط و تفریط به دور باشد به طوری که شور حسینی در ما تبدیل به شعور حسینی و معرفت حسینی شود.

یوسفی نیا با اشاره به اینکه در مراسم معنوی عزاداری امام حسین (ع) همراه با فرزندان و خانواده شرکت کنیم، گفت: شرکت در آیین های عزاداری علاوه بر بردن ثواب؛ خانواده ها پای صحبتها و سخنرانی بزرگان و علمای بزرگ دین بنشینند تا با احکام و تفکر اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معرفت حسینی باید سرلوحه زندگیمان قرار گیرد ، افزود: با تفکر حسینی سعی کنیم به مردم خدمت کنیم و قدمی در راه حل مشکلات مردم بر داریم.

 انتهای پیام/ز

برگزاری  مراسم عزاداری  دهه اول محرم 

برچسب ها: محرم97 ، اوقات شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار