مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد؛

۳۷۰۰ بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به جمع‌آوری کمک ۸۰ میلیاردی در جشن‌های گل‌ریزان امسال گفت: ۳ هزار و ۷۶۶ بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند.

۳۷۰۰ بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛اسدالله جولایی صبح چهارشنبه در شورای اداری لرستان با بیان اینکه رسالت ستاد دیه شناسایی و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد است، گفت: از ابتدای فعالیت ستاد تا کنون ۱۱۵ هزار نفر از زندان آزاد شده اند.

وی گفت: این افراد به علت حوادث رانندگی، کارگاهی، قتل غیر عمد و محکومیت مالی غیر عمد در زندان بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشن گلریزان در کشور گفت: امسال در ۴۰۰ نقطه کشور جشن گلریزان برگزار شد.

جولایی با اشاره به برگزاری ۵ جشن گلریزان در لرستان طی امسال تصریح کرد: در مجموع در کل کشور طی امسال ۸۰ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان جمع آوری شد.

وی همچنین با اشاره تصویب و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: با این قانون تعداد رانندگان زندانی کاهش پیدا کرد و اگر این قانون نبود الان ۳۰۰ هزار راننده زندانی داشتیم و این در حالیست که این تعداد ۳۵۰ نفر است که این تعداد نیز مربوط به گذشته است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشترین تعداد زندانی در کشور مربوط به چک برگشتی، صادر کنندگان و ضامنین است، اظهار داشت: قانون مربوطه در این زمینه نیز در شورای نگهبان در حال بررسی است.

جولایی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۲۲۸ نفر بدهکار مالی چک در زندان به سر می‌برند، گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بدهکار جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به آزادی هزار و ۱۸۷ نفر از زندان‌های کشور طی امسال گفت: میزان بدهی این زندانیان غیر عمد ۱۹۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به پرداخت ۳۷ میلیارد تومان به ستاد دیه لرستان در سال گذشته گفت: امسال نیز ۱۸ میلیارد تومان به ستاد دیه لرستان پرداخت شده و زمینه آزادی ۲۹ نفر فراهم شده است.

جولایی با تاکید بر اینکه به قضات تاکید شده بدهکاران مهریه به زندان معرفی نشوند، گفت: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ بدهکار مهریه از زندان آزاد شدند و امسال نیز سه هزار و ۷۶۶ نفر بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/د

بدهکار مهریه در زندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.