پیش بازی دیدار پرسپولیس و نساجی؛

٤ نبرد کلیدی بازی امروز، دوئل‌ های سرنوشت ساز

دو تیم پرسپولیس تهران و نساجی مازندران امرور چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در چارچوب هفته ششم به مصاف یکدیگر می‌ روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نساجی قائمشهر با جذب بازیکنان با تجربه کم کم خود را در لیگ پیدا می‌‌کند و در این بازی شاگردان جوانترین سرمربی لیگ برتر برای کسب حداقل امتیاز و جدا شدن از جمع پایین نشینان لیگ گام به میدان خواهند گذاشت.

در طرف مقابل، اگرچه قرمز پوشان پایتخت با عملکرد مناسب شان در دیدار رفت مقابل تیم قدرتمند الدوحیل قطر، رویای صعود به جمع ۴ تیم آسیا را در سر می‌ پرورانند، اما ۳ تساوی متوالی، کسب ۳ امتیاز این بازی را برای پرسپولیس حیاتی ساخته است.

بدون شک یکی از اتفاق‌ های بزرگ و جذاب بازی  امروز جدال استاد و شاگرد است، جاییکه برانکو ایوانکوویچ به مصاف یکی دیگر از شاگردان خود یعنی جواد نکونام خواهد رفت.

در اینجا مروری خواهیم داشت بر ٤ نبردی که احتمالا در دیدار فردا شاهد آن خواهیم بود:

٤- علی شجاعی و حسین ماهینی

حسین ماهینی با خروج پر حرف و حدیث رامین رضاییان و انتقال صادق محرمی، از فصل جدید در پست دلخواه خود بازی می‌ کند، یعنی دفاع راست.

مدافع بوشهری بی حاشیه در یکی دو فصل گذشته عصای دست برانکو بوده و در هر پستی که مربی کروات از او خواست، بازی کرد، اما آمار‌ها نشان می‌دهد عملکرد ماهینی چندان چشمگیر نبوده و شاید تنها نداشتن رقیب موجب شده که جای او در ترکیب دست نخورده بماند.

در این بازی ماهینی مقابل علی شجاعی قرار می‌ گیرد، وینگر خوش نقشی که در چند دیدار اخیر برای نساجی خوب بازی کرده است.

تکنیک مناسب، سرعت بالا، حضور مداوم در حمله و دفاع و نیز مسئولیت پذیری این بازیکن ٢١ ساله موجب حضور ثابت وی در ترکیب نساجی شده است.

جدال علی شجاعی سرعتی در پست وینگر چپ و حسین ماهینی پا به سن گذاشته در دفاع راست می‌ تواند صحنه‌های جذابی را رقم بزند.

٤ نبرد کلیدی بازی ٤ شنبه: این بازیکنان سرنوشت ساز!

٣- احمد عبدالله زاده و سیامک نعمتی

واضح و مبرهن است برانکو به بازی مقابل نساجی به عنوان دیداری برای مرور برنامه‌ های تاکتیکی مقابل الدوحیل نگاه می‌ کند و پیش بینی می‌ شود تیم خود را با سیستم٤-٤-٢ لوزی به میدان بفرستد، سیستمی که هم پرسپولیس در اجرای آن تبحر دارد، هم مورد علاقه هواداران این تیم است.

در چیدمان لوزی، وجود یک هافبک طراح در پشت مهاجمان تیم ضروری است و با توجه به نبود بشار رسن (حضور در تیم ملی عراق) احتمالا سیامک نعمتی یک خط عقب می‌ آید و در این پست بازی خواهد کرد.

در طرف مقابل، نکونام با تلاش‌های فراوان توانست احمد عبدالله زاده هافبک دفاعی مطمئن صنعت نفت را جذب تیم کند تا وضعیت خط میانی تیم را سر و سامان ببخشد، هافبکی که حضور در اردوی تیم ملی را تیز تجربه کرده است.

تاثیر حضور عبدالله زاده در بازی با نفت مسجد سلیمان مشهود بود و او با دوندگی زیاد کفه ترازو را به نفع نساجی سنگین‌ تر کرده بود.

مقابله نعمتی هافبک تکنیکی، باهوش و شوت زن پرسپولیس با احمد عبدالله زاده با تجربه و پر تلاش تعیین کننده جنگ اصلی میانه میدان خواهد بود، جنگی که پیروزی هر کدام، شاید به پیروزی تیم شان در بازی فردا منجر شود.

٤ نبرد کلیدی بازی ٤ شنبه: این بازیکنان سرنوشت ساز!

٢- حامد شیری و علی علیپور

حامد شیری بازیکن آملی فصل گذشته سایپا در قلب دفاع نساجی به میدان می‌ رود، جاییکه خیلی به آن عادت ندارد و هنوز نتوانسته در آن جا بیافتد.

انتظار می‌رفت با اضافه شدن جرج ولیسیانی و خروج فرشاد فرجی از ترکیب بازی با نفت مسجد سلیمان، شرایط خط دفاعی بهبود یابد که اینطور هم شد، اما اولین آزمون سخت زوج خط دفاعی شیری-ولیسیانی ٤ شنبه مقابل مهاجم خطرناک و فرصت طلب پرسپولیس است.

کوچ هافبک‌ های توانمندی مانند فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و وحید امیری به تیم‌های دیگر، قدرت و خلاقیت خط هافبک پرسپولیس به طور محسوسی کاهش داده است و در این میان علی علیپور بیشترین زیان را دیده است، اما آقای گل قائمشهری فصل گذشته نشان داده که هر لحظه بوی گل می‌دهد.

١- محمد عباس زاده و سید جلال حسینی

محمد عباس زاده با ۲ گل و چند شوت زیبا که با بدشانسی به تیرک دروازه اصابت کرد، جزو خوب‌ های نساجی تا به اینجای کار بوده است، اما گل نشدن پنالتی چیپ در دقایق حساس مقابل نفت مسجد سلیمان بسیاری از هوادران را ناامید و جواد نکونام را بدجوری عصبانی کرد.

در هر حال مهاجم محبوب قائمشهری‌ ها امید اصلی نساجی برای دیدار فردا خواهد بود و باید مقابل تیم محبوب خود و نیز بهترین مدافع چند ساله اخیر فوتبال ایران یعنی سید جلال حسینی قرار بگیرد.

جلال حسینی در آخرین اردوی تیم ملی به طرز عجیبی از لیست مسافران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خط خورد و انتظار می‌ رفت این جفای مربی پرتغالی بر عملکرد وی تاثیر بگذارد، اما نگاهی به عملکرد وی در بازی‌ های گذشته نشان می‌ دهد مدافع گیلانی همچنان در سن و سال بالا هم جزو بهترین مدافعان لیگ به شمار می‌ رود.

تقابل محمد عباس زاده مهاجم فرصت طلب نساجی و جلال حسینی مدافع سرسخت پرسپولیس، شاید جذاب‌ ترین دوئل بازی فردای سرخ‌ های تهران و مازندران باشد.

گزارش از حامد گلی

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.