پیش بینی برداشت هزار و ۱۰۰ تن پسته از باغات خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بیینی می‌شود هزار و ۱۰۰ تن محصول پسته از باغات استان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه از باغ‌های پسته استان دو هزار و ۲۲ هکتار غیربارور و هزار و ۱۵۶ هکتار بارور است، گفت: پیش بیینی می‌شود یک هزار و ۱۰۰ تن محصول از سطح سه هزار و ۱۷۸ هکتار باغ پسته برداشت شود.
وی میانگین عملکرد پسته در استان را ۹۳۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های جاجرم و اسفراین به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت و تولید پسته را به خود اختصاص داده اند.
شریکیان اظهار داشت: ارقام پسته استان نیز شامل اوحدی، احمد آقایی، اکبری و کله قوچی است که سازگار به شرایط آب و هوایی استان است.
وی گفت: وقوع سرمای دیرس بهاره و گرمای بیش از حد در زمان گرده افشانی سبب کاهش پتانسیل عملکرد باغ‌های پسته در سال جاری شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پارسال هزار و ۸۸۰ تن پسته در استان تولید و برداشت شد، گفت: هم اکنون دو واحد فرآوری پسته با ظرفیت فرآوری سالانه ۵۰۰ تن در شهرستان جاجرم مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام/آ

 

باغ‌های پسته استان دو هزار و ۲۲ هکتار غیربارور و هزار و ۱۵۶ هکتار بارور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.