طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی در خراسان شمالی آغاز شد

معاون بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی در استان خراسان شمالی آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هادی اسعدی معاون بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیمه پایه محصولات کشاورزی برای نخستین بار در سطح کشور و در استان اجرایی می شود و در آن چهار محصول زراعی و باغی شامل گندم، انگور، پسته و سیب زیر پوشش خدمات قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه تعهدات دولت در پرداخت غرامت ها در بیمه پایه بسیار چشمگیر است، افزود: کشاورزان با کمترین میزان حق بیمه می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

اسعدی درباره شرایط بیمه پایه محصولات کشاورزی گفت: این بیمه محصولات کشاورزی تنها خسارت های فاجعه بار ناشی از سرمازدگی و خشک سالی را جبران می کند.

وی افزود: خسارت فاجعه بار به معنای از بین رفتن 70 درصد و بیشتر محصولات کشاورزی در اثر سرما و خشک سالی است.

اسعدی با بیان اینکه میزان حق بیمه و میزان تعهد دولت برای پرداخت غرامت ها در شهرستان های استان متفاوت است گفت: بیمه گذار برای استفاده از مزایای بیمه پایه گندم دیم به ازای هر هکتار 32 هزار ریال تا 43 هزار ریال حق بیمه پرداخت می کند اما دولت بابت غرامت ها، جبران خسارت به مبلغ چهار میلیون و 500 هزار ریال تا 6 میلیون ریال را تعهد کرده است.

وی افزود: در بیمه پایه، میزان حق بیمه در گندم آبی نیز به ازای هر هکتار 82 هزار ریال تا 100 هزار ریال است و سقف جبران خسارت ها برای هر هکتار از این محصول 17 میلیون ریال تا 21 میلیون ریال است.

انتهای پیام/آ

اجرایی شدن طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی برای نخستین بار در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.