رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رفع تصرف ۹۷۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی راه و شهرسازی استان از ابتدای سال تا‌کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دومین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از رفع تصرف ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی راه و شهرسازی استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

وی افزود: همچنین در حوزه منابع طبیعی هزار و ۷۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ریالی ۵۶ میلیارد تومان در ۳ ماهه دوم سال جاری رفع تصرف شده است.

حمیدی ادامه داد: ساماندهی روستای کمپ در چابهار از مصوبات جلسه قبل بوده که با پیگیری‌هایی که در جلسات گذشته به عمل آمده نتایج بسیار خوبی حاصل شده و اراضی به مرحله صدور سند رسیده است.

وی افزود: در این جلسه در خصوص ساماندهی روستای کمپ در شهرستان چابهار اخبار و نتایج خوبی گزارش داده شد و با همکاری خود مردم و بدون دخالت نیروی انتظامی ۷۰ درصد معابر روستا بازگشایی و سند مالکیت برای افراد متقاضی و واجد شرایط صادرشده است.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ادامه داد: رفع تصرف از چاه‌های غیر مجاز کشاورزی یکی از دغدغه‌های اصلی این شورا است که از مردم تقاضا داریم از چاه‌هایی که دارای فرم ۵ هستند و حتما باید مسلوب المنغعه شوند به هیچ وجه استفاده نکنند و کشت و زراعت نداشته باشند، زیرا به آن‌ها سوخت تعلق نمی‌گیرد و در آینده نزدیک همه آن‌ها مسلوب المنفعه شده و از اراضی تحت اشغال رفع تصرف خواهد شد.

حمیدی افزود: همچنین از مردم تقاضا داریم از چاه‌هایی که دارای فرم یک می‌باشند نیز حتی الامکان تا رفع مشکل استفاده نکنند، ولی امیدواریم مشکل این چاه‌ها تا سال زراعی بعدی به طور کامل حل شود تا مردم بتوانند از این چاه‌ها برای کشت و زراعت استفاده کنند.
وی از مسلوب المنفعه نمودن ۵۲ حلقه چاه در ۳ ماهه دوم سال خبر داد و تاکید کرد: دستگاه‌های حفاری که بدون مجوز اقدام به حفر چاه می‌کنند جمع آوری و به نفع دولت ضبط خواهد شد.

انتهای پیام/پ

رفع تصرف ۹۷۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار