اپل از iPhone XS Max رونمایی کرد

کمپانی اپل شب گذشته از بهترین و بزرگترین محصول خود، iPhone XS Max رونمایی کرد.

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم معرفی رسمی آیفون‌های 2018 اپل شب گذشته برگزارشد و این کمپانی سه گوشی iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR را به صورت رسمی در کنار Apple Watch سری چهار معرفی کرد.با معرفی رسمی این گوشی‌ها دیگر باید به طراحی این گوشی‌ها که از سال 2014 وجود داشتند، خداحافظ گفت چرا که طراحی iPhone X سال گذشته الگوی طراحی iPhoneهای آینده خواهند بود. ویژگی‌هایی از iPhone X مانند تشخیص چهره هم به گوشی‌های جدید اپل اضافه شده‌اند.

iPhone XS Max بزرگترین آیفون در تاریخ است که اپل ساخته است که به نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED مجهز شده است. حاشیه‌های کنار صفحه نمایش آیفون در iPhone XS Max خیلی کمتر شده است. پنل استفاده شده در این گوشی همان پنلی است که برای iPhone 8 در نظر گرفته شده اما طول بلند آن زوایای بیشتری را نمایان می‌کند. نمایشگر جدید Super Retina همان تراکم پیکسلی 458 پیکسل در اینچ iPhone X را دارد و رزولوشن آن 1242x2688 پیکسل است. به منظور بهبود عملکرد تاچ صفحه نمایش، لایه حساس به لمس این صفحه نمایش با 120 هرتز کار می‌کند. این نمایشگر همچنان از HDR10 و دید دالبی پشتیبانی می‌کند اما گستره داینامیک آن 60 درصد افزایش داشته است.

قابلیت Touch ID در iPhone XS Max از کار افتاده است و به جای آن از حسگر تشخیص چهره استفاده شده است. اپل قبول نکرده است که حسگر اثر انگشت را به پشت دستگاه منتقل کند و در عوض، آن را به طور کامل حذف کرده تا حسگر تشخیص چهره سه بعدی تنها روش احراز هویت در آیفون باشد. البته این روش به صورت سابق باقی نمانده و بهبود داده شده است چرا که حسگر تشخیص چهره سه بعدی این دستگاه قادر است فقط با یک نگاه قفل دستگاه را باز کند.

دو دوربین 12 مگاپیکسلی پشت دستگاه به طور کامل دوباره طراحی و جمع‌آوری شده‌اند. شوتر اصلی این دستگاه یک لنز واید دارای سنسور جدید 1.4 میکرومتری استو دیافراگم این لنز f/1.8 باقی مانده است. لنز تله‌فوتوی دوربین iPhone XS Max هم 12 مگاپیکسل قدرت دارد و دیافراگم آن f/2.4 با زوم اوپتیکال دو برابر است. افزوده شدن قابلیت بوکه در دوربین آیفون به کاربر کمک می‌کند که اندازه عمق تصویر زمینه را به طور دلخواه تنظیم کنند. قدرت پردازنده A12 Bionic به کار گرفته شده است تا تصاویری با کیفیت Smart HDR در این دستگاه تولید شود. تصاویر گرفته شده با دوربین بین فریم ابتدایی و نهایی گرفته شده چندین میان فریم خواهد گرفت که همه فریم‌ها در مجموع در یک تصویر جمع خواهند شد.

دوربین سلفی iPhone XS Max هم مانند دوربین پشتی آن پیشرفت کرده است. این دوربین سنسور 7 مگاپیکسلی RGB مجهز است که سرعت عکسبرداری خوبی دارد. ضبط ویدئو با این دوربین از صدای استریو پشتیبانی می‌کند و گستره داینامیک بازتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

قاب هر دو مدل iPhone XS از فولاد ضد زنگ ساخته شده و فرمولاسیون جدیدی برای بدنه شیشه‌ای ضد خش آن در نظر گرفته شده است. اپل ادعا می‌کند iPhone XS Max مقاوم‌ترین گوشی است که تا به حال ساخته است. اپل همچنین موفق شده است که گواهینامه IP68 دریافت کند در نتیجه این گوشی به مدت 30 دقیقه تا عمق 2 متر در آب دوام می‌آورد.

اپل در کنار پردازنده A12 Bionic دارای 6 هسته خود، حافظه داخلی 64، 256 و 512 گیگابایتی را برای iPhone XS Max در نظر گرفته است؛ درست همان مشخصاتی که می‌توان در iPhone XS دید.

اپل برای آیفون‌های امسال خود عملکرد دو سیمکارته را هم در نظر گرفته است. سیمکارت جاسازی شده (eSIM) در این دستگاه در کنار سیمکارت اصلی قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند از دو سیمکارت به صورت همزمان استفاده کنند. اپل در این باره اعلام کرد چین یک مدل مخصوص خواهد داشت که با اسلات دو سیمکارت ارائه خواهد شد.

گفتنی است، هردو گوشی آیفون سال 2018 از 14 سپتامبر برای پیش فروش در سایت آماده هستند و از 21 سپتامبر روانه بازار خواهند شد. قیمت iPhone XS با مدل 64 گیگابایتی از هزار دلار و قیمت iPhone XS Max با حافظه 64 گیگابایتی از هزار و 100 دلار آغاز خواهد شد.

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کرد

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کرد

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کرد

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کرد

اپل از بهترین محصول خود رونمایی کرد


بیشتر بخوانید: مراسم رونمایی از آیفون‌های 2018 /همه مشخصات و‌ ویژگی‌های آیفون‌های رونمایی‌شده اپل را اینجا بخوانید


انتهای پیام/

iPhone XS Max به صورت رسمی معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار