نارسایی کلیه به چه علت بروز پیدا می‌کند؟

دکتر گلشن گفت : محدودیت مصرف نمک، مصرف کافی مایعات و ورزش و تحرک کافی برای بهبود عملکرد کلیه ها و پیشگیری از مشکلات کلیوی ضروری است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «علیرضا گلشن» عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی و پزشک متخصص کلیه گفت : عفونت های ادراری مکرر دوران کودکی ، بیماری های روماتولوژی و سیستم ایمنی با منشا ناشناخته و بیماری های به موقع درمان نشده نظیر فشار خون و دیابت زمینه ابتلا به نارسایی کلیه را فراهم می آورد.


بیشتربخوانید : 10 عامل که سلامت کلیه های شما را تهدید می کنند!


دکتر «علیرضا گلشن» افزود : بهترین درمان برای نارسایی کلیه در افراد دیالیزی ، پیوند کلیه است.

وی تصریح کرد : با توجه به آن که نارسایی کلیوی در ابتدا بدون علامت است، بررسی وضعیت کلیه ها برای پیشگیری از دیالیز و عمل پیوند ضروری به نظر می رسد.

دکتر گلشن همچنین، بر ضرورت بررسی کلیه ها در سنین بالای ۳۵ سال تاکید کرد و گفت : محدودیت مصرف نمک، مصرف کافی مایعات و ورزش و تحرک کافی برای بهبود عملکرد کلیه ها و پیشگیری از مشکلات کلیوی ضروری است.

وی در ادامه افزود: با توجه به آن که برخی از ناراحتی های کلیوی نظیر نارسایی با بی علامتی همراه است، بررسی وضعیت کلیه ها بعد از ۳۵ سالگی در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر تاثیر به سزایی دارد.

دکتر گلشن در ادامه، با تاکید بر لزوم مصرف کافی مایعات برای بیماران کلیوی ، افزود : مصرف مایعات باید به اندازه باشد زیرا هم مقدار کم و هم مقدار زیاد آن به سلامت کلیه ها خدشه وارد می کند.

وی تصریح کرد : بهترین شاخص ارزیابی مصرف مایعات رنگ ادرار است که باید به رنگ روشن باشد.

وی با بیان این که نمک مضرترین ماده برای بیماران کلیوی است، افزود: لازم است تغییرات فرم ادراری جدی گرفته شود و هر گونه علامت نظیر تکرر، سوزش، بی اختیاری و انسداد ادراری و تغییر رنگ آن به ویژه رنگ خونی باید جدی گرفته شود و مراجعه به پزشک متخصص با بروز این علایم ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود : وجود خون در ادرار یا علایم دیگر به طور معمول نشانه یک بیماری سیستم ادراری است که تشخیص آن با انجام آزمایشات به دستور پزشک قطعی می شود.

منبع: سینا پرس

انتهای پیام/

شایع ترین دلایل نارسایی کلیوی چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار