باشگاه مثبت کجاست؟ / ايدز در كمين است مراقب باشيم

باشگاه مثبت مدت هشت سال است که با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی در اراک تأسیس شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: باشگاه مثبت مدت هشت سال است که با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی در اراک تأسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: طی سال گذشته در این باشگاه ۴۶ پرونده تشکیل شد و در سال جاری نیز چهار پرونده دیگر به این تعداد اضافه شده است. باشگاه مثبت علاوه بر ارائه خدمات به مردان و زنان، به کودکان هم خدمات ارائه می‌دهند.

امینی با اشاره به اینکه بهزیستی در موضوع درمان مداخله ندارد و صرفا در حوزه کاهش آسیب‌ها فعالیت دارد، بیان داشت: باشگاه مثبت بهزیستی به چهار گروه شامل افراد در معرض خطر، افراد با رفتار‌های پرخطر، افراد مبتلا به بیماری ایدز و خانواده‌های آنان خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: آگاهی بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌های دوره ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: آموزش‌های سلامت و روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقای باور‌های دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتار‌های بی خطر و کم خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج و بچه دار شدن دارند از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

 

انتهای پیام/ی

 

نگاه مثبت به بیماری ایدز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.