دستگیری ۸۳ نفر شکارچی غیرمجاز از آغاز امسال تاکنون

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از دستگیری ۸۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شش ماهه سال جاری خبر داد.

مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 83 نفر شکارچی غیرمجاز،متخلفان زیست محیطی،قاچاقچیان پرندگان زینتی و قاچاقچیان حیات وحش در استان دستگیر شدند.

وی همچنین از کشف و ضبط تعداد هزار و 453 قطعه،رأس و غیره،انواع حیات وحش و پرندگان زینتی در شش ماهه سال جاری خبر داد.

مستقیم افزود:این شکارچیان،قاچاقچیان پرندگان زینتی و متخلفان زیست‌ محیطی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان،مناطق آزاد،نقاط کویری و مناطق مرزی خراسان جنوبی دستگیر شدند که با توجه به حضور فعال مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تعدادی نیز پیش از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و در حین آغاز به شکار دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:در این مدت 796 قطعه مرغ مینا،394 قطعه عروس هلندی و 120 قطعه کتوله هندی از قاچاقچیان و 1 رأس گوزن زرد،لاشه و مقادیری گوشت از 3 رأس قوچ وحشی و 3 رأس میش وحشی نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود:1 رأس جبیر ، 1 رأس بزغاله وحشی ، 2 رأس بره وحش ، 9 سر خرگوش و 3 قطعه کبک وحشی و 120 قطعه کبک پرورشی نیز از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شده است .

مستقیم اظهار کرد:89 عدد انوع ادوات و وسایل شکار غیرمجاز شامل انواع سلاح های شکاری ( گلوله زنی و ساچمه زنی ) انواع فشنگ سلاح‌های شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی و بادی،انواع دام و تله شکار غیر مجاز حیات وحش،قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی نیز از شکارچیان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و رییس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:انجام پایش شبانه روزی و مستمر مناطق و گشت ،کنترل منظم و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد ، مناطق مرزی و کویری خراسان جنوبی و استفاده نمودن از اصل حفاظت مشارکتی و همکاری فعال جوامع محلی از مهم ترین دلایل این دستگیری ها و کشفیات است.

وی همچنین آموزش مستمر و منظم گروه های هدف و استفاده نمودن از توان ، پتانسیل و ظرفیت چند جانبه حفاظتی در جهت حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان،پیشگیری نمودن از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیر مجاز، متخلفان زیست محیطی و قاچاقچیان پرندگان زینتی و قاچاقچیان حیات وحش و افزایش ضریب امنیتی مناطق را نیز از مهم ترین دلایل این دستگیری ها و کشفیات عنوان کرد. 

مستقیم همکاری فعال و گسترده پرسنل انتظامی و پرسنل مرزبانی استان،همکاری فعال و مشارکت جوامع محلی و اهالی بومی مناطق و همیاران محیط زیست و همکاری فعال و گسترده فعالان عرصه محیط زیست استان و علاقه مندان به طبیعت در خراسان جنوبی با یگان حفاظت محیط زیست استان از مهم ترین دلایل این دستگیری ها و کشفیات است.

انتهای پیام/غ

 ۸۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شش ماهه امسال دستگیر شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.