لحظه پیدا شدن پیکر شهید «درستی» با پیراهن مشکی بعد از ۲۷ سال +فیلم

ویدئویی از لحظه پیدا شدن پیکر شهید حسن درستی توسط نیروهای تفحص شهدا را مشاهده کنید.

لحظه پیدا شدن پیکر شهید حسن درستی + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماجرای تفحص و پیدا شدن پیکر هر یک از شهدای دفاع مقدس، ماجرایی عبرت آموز و پند دهنده برای سایر افراد و به ویژه جوانان در جامعه کنونی است. اغلب رزمندگانی که در دوران جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شدند را جوان‌هایی تشکیل می‌دادند که با وجود جوانی و شور و حال دست یافتن به آرزوهای بی‌شمار چشم خود را به همه زرق و برق‌های زودگذر زندگی بستند و برای حفظ خاک و دفاع از ناموس وطن راهی جبهه شدند.

عده‌ای جانباز شدند و عده‌ای دیگر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و پیکر آن‌ها با برگزاری مراسمی با شکوه به خاک سپرده شد و اگر چه جای خالی شهدا در زندگی همسر و فرزندانشان تا ابد به چشم می‌خورد اما خانواده شهدا به بازگشت پیکر عزیز خود و اینکه خود شهید به هدفش رسیده است، دل خویش را آرام می‌کنند.

پیکر مطهر بسیاری از شهدای دفاع مقدس هنوز گمنام و بی نام و نشان است و پدران و مادران بی‌شماری چشم انتظار پیدا شدن جگر گوشه‌های خود هستند و چه بسیار پدر و مادرهایی که در حسرت یک دیدار دوباره دیده در خاک کشیدند و چشم از دنیا فروبستند.

شهید حسن درستی متولدسال 1338 در شهرستان بابل مازندران و یکی از رزمندگانی بود که به محض شنیدن ندای امام خمینی(ره) به سوی جبهه‌های نبرد شتافت و در حالی که آن روزها به تازگی ازدواج کرده بود و در اوج جوانی قرار داشت، لحظه‌ای درنگ نکرد و برای دفاع از این سرزمین راهی جبهه شد.

در حالی که کمتر از یک ماه از حضور شهید درستی در جبهه‌های نبرد جنوب کشور می‌گذشت، پیکر وی در بیست و دوم اسفند ماه سال ۶۴ پس از عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو، یعنی نخستین باری که به جبهه اعزام شده بود، مفقود شد و تا سال ۹۱ مفقود بود.

ماجرای پیدا شدن پیکر شهید حسن درستی به یک روز قبل از شروع ماه محرم سال ۹۱ باز می‌گردد و روز اول محرم خبر بازگشت پیکر مطهر وی را که از طریق کارت شناسایی و همچنین گواهینامه‌ای که به همراه وی کشف شده بود شناسایی شد و نشانه دیگری که توسط همسر وی به تایید رسید، لباسی بود که لحظه کشف پیکر توسط نیروهای تفحص شهدا بر تن شهید رؤیت شده بود.

همسر شهید درستی در گفتگو با رسانه‌ها از ارادت ویژه همسرش به اهل بیت علیهم السلام گفته بود و نکته جالب در خصوص شهید فوق این است که پیکر وی را یک روز مانده به ماه محرم و با پیراهن مشکی که بر تن شهید داشته، کشف کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی 1
۱۲:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
درود وسلام خدا بر این شهدا که جان دادن ولی شرافت وخاک به دشمن ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام خدا بر مردان پاک و بی ادعا سلام خدا بر تمامی شهدا. با آرزو و امید به توفیق مورد شفاعت قرار گرفتن از شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام بر حسین
سلام بر شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
ای جانم خوشا به حالش شهید شد
سلام بر حسین
آخرین اخبار