امربه معروف و نهی ازمنکر زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر یک اقدام موثر پیشگیرانه است که زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و بروز جرم می‌شود.

امربه معروف و نهی ازمنکر زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه با اشاره به ضرورت ترویج این دو فریضه الهی اظهار داشت: هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف نامگذاری شده است.

وی گفت: اگر از کنار ناهنجاری‌های اجتماعی بی تفاوت بگذریم و برای اصلاح آن گامی برنداریم، درحقیقت زمینه‌های گسترش و رواج آن‌ها را فراهم کرده ایم و عواقب سوء آن در نهایت متوجه خودمان خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای سالم سازی جامعه باید ابتدا از خود و خانواده خودمان شروع کنیم و پلیس با درک این موضوع برنامه‌های متعددی را برای حفظ و صیانت از کارکنان و تعالی رفتار سازمانی در دستورکار دارد تا ان شاءالله بتواند الگوی شایسته‌ای از پلیس اسلامی را به جهان عرضه کند.

سردار اصلانی گفت:در سطح استان ۵۳۷ شورا فعالیت دارند که خودسازی اولین قدم در راستای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که در نظام اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر امری مهم و دو طرفه بین مردم و دولت است که موجب پویایی و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای شتاب در عملیاتی شدن احیا امر به معروف و نهی از منکر باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار آمده و مشارکت فعالانه داشته باشند، چرا که عمل صحیح به این فریضه مهم الهی، ضامن قوام جامعه است و در این راستا فلسفه کار پلیس امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار اصلانی افزود: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود با ناهنجاری‌ها و فساد‌های اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر مبارزه می‌کند و این رسالت را افتخار خود می‌داند. امروز پلیس با نگرش جامعه محورانه با بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو می‌شود و برای مبارزه با آن‌ها با اولویت پیشگیری ورود و برروی آموزش و فرهنگ سازی در جامعه سرمایه گذاری می‌کند. امر به معروف و نهی ازمنکر یک اقدام موثر پیشگیرانه است که زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و بروز جرم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۳۰ برنامه فراهم شده است که در طول این هفته صورت گیرد، تصریح کرد: و اگر ما واجب الهی را جدی بگیریم آن را انجام دهیم تمام آسیب‌ها برطرف خواهند شد و عمل به این فریضه همت همگانی می‌طلبدباید کاری شود تا عمل به امر معروف و نهی از منکر از درون خود مردم بجوشد، نسبت به تحولات در جامعه احساس تعهد شود و بی تفاوت نباشیم.
 
انتهای پیام/م
 

نماز جمعه ارومیه

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.