۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورنس در سواحل کارولینا+ تصاویر

توفان قدرتمند فلورنس در کارولینای آمریکا که تاکنون ۵ کشته برجای گذاشته است، تا چند روز آینده مناطق بیشتری را در آب فرو خواهد برد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، توفان سهمگین «فلورنس» روز گذشته (جمعه) کارولینای آمریکا را در نوردید و باعث شکسته شدن درختان و جاری شدن سیل در این منطقه شد. در نتیجه این توفان وحشتناک تاکنون ۵ نفر در کارولینای شمالی کشته و صد‌ها نفر به دام افتاده اند و عملیات نجات نیز همچنان ادامه دارد. با وجود اینکه از شدت باد‌های این توفان کاسته شده است، کارشناسان پیش بینی کرده اند که توفان فلورنس در چند روز آینده مناطق بیشتری از کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی را در آب فرو خواهد برد.

در نتیجه این توفان قدرتمند یک مادر و کودک بر اثر افتادن یک درخت بر روی خانه شان در ویلمینگتون در کارولینای شمالی کشته شدند. در منطقه پندر هم یک زن بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد. دو نفر دیگر هم در منطقه لنویر کشته شدند.

۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینا+ تصاویر

۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینا+ تصاویر

توفان فلورنس روز پنجشنبه با درجه ۳ و باد‌هایی با سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت شناسایی شد؛ اما پیش از رسیدن به ساحل رایتسویل نزدیک ویلمینگتون، به توفان درجه ۱ کاهش یافت. مرکز ملی توفان آمریکا بعداز ظهر روز گذشته اعلام کرد با وجود کاسته شدن از قدرت این توفان، همچنان بارش شدید باران در سواحل جنوب شرق کارولینای شمالی ادامه دارد که این باران‌ها می‌تواند باعث جاری شدن سیل شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بخش‌هایی از کارولینای شمالی در حال حاضر ۷۶ سانتی متر باران باریده است. سازمان خدمات عمومی کارولینای شمالی اعلام کرد برق بیش از ۲.۵ میلیون نفر از ساکنان این بخش قطع شده است. بیش از ۲۲۶۰۰ نفر هم از خانه‌های خود تخلیه و به ۱۵۰ اردوگاه مثل مدرسه و کلیسا منتقل شده اند. مقامات منطقه «نیوبرن» اعلام کرد تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مردم در عملیات امداد نجات یافته اند.

۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینا+ تصاویر

۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینا+ تصاویر

۵ کشته در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینا+ تصاویر

مرکز ملی توفان اعلام کرد: انتظار می‌رود توفان فلورنس اواخر روز جمعه و شنبه به سمت بخش‌هایی از جنوب شرق کارولینای شمالی و شرق کارولینای جنوبی پیشروی کند و پس از آن اوایل هفته آینده به سمت غرب کارولینا و مرکز کوه‌های «رشته کوه آپالاش» حرکت کند؛ اما تا آخر هفته از شدت آن کاسته می‌شود. حدود ۱۰ میلیون نفر تحت تأثیر این توفان قرار می‌گیرند.

توفان فلورنس یکی از قدرتمندترین توفان‌ها در سه دهه اخیر در سواحل کارولینای آمریکا محسوب می‌شود. آخرین باری که توفانی با این شدت در کارولینای جنوبی رخ داد توفان هوگو در سال ۱۹۸۹ بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل کم کاری در واکنش به توفان ماریا در پورتوریکو بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود، قرار است هفته آینده از منطقه توفان زده بازدید کند. ترامپ پیش از وقوع توفان هم از مردم خواست احتیاط لازم را به کار گیرند.

سال گذشته میلادی هم چندین توفان مرگبار در آمریکا رخ داد. از جمله آن‌ها می‌توان به توفان‌های ماریا و هاروی اشاره کرد که به ترتیب حدود ۳۰۰۰ و ۶۸ کشته برجای گذاشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار