تخلیه یک میلیون نفر از سواحل کارولینا در پی وقوع توفان سهمگین فلورانس

وقوع توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینای آمریکا باعث شد یک میلیون نفر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، توفان «فلورانس» که قدرتمندترین توفانی سه دهه اخیر در سواحل کارولینای آمریکا محسوب می شود، روز گذشته (دوشنبه) باعث شد بیش از 1 میلیون نفر خانه های خود را تخلیه کنند.

مرکز ملی توفان میامی اعلام کرد: توفان فلورانس با بادهایی به قدرت 220 کیلومتر بر ساعت همراه بود و پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه بر قدرت این توفان افزوده شود.

برخی مقامات ابراز نگرانی کرده‌اند که این توفان ممکن است با بارش شدید باران و در پی آن جاری شدن سیل در برخی ایالات‌ همراه شود.

بررسی نقشه های مسیر توفان نشان داد که احتمالا این توفان ساحل کارولینای شمالی را تحت تأثیر قرار می دهد و به یکی از قدرتمندترین توفان های آمریکا در سال جاری میلادی تبدیل خواهد شد. این یکی از قدرتمندترین توفان ها در ساحل کارولینا در 29 سال گذشته محسوب می شود. آخرین باری که یک توفان با این شدت در کارولینای جنوبی رخ داد توفان هوگو در سال 1989 بود.

فرماندارهای ایالت های کارولینای شمالی و جنوبی، ویرجینیا و مریلند به دلیل وقوع این توفان حالت فوق العاده اعلام کردند. کارشناسان هشدار داده اند که توفان فلورانس ممکن است تلفات جانی هم در کارولینا و ویرجینیا به دنبال داشته باشد. فرماندار کارولینای جنوبی هم اعلام کرد بیش از 1 میلیون نفر هم اکنون این منطقه را تخلیه کرده اند. کارولینای شمالی هم به حدود 50 هزار نفر از مردم هشدار داده خانه های خود را تخلیه کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل کم کاری در واکنش به توفان ماریا در پورتوریکو در سال گذشته میلادی بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود، یک رویداد سیاسی خود را که قرار بود روز جمعه در می‌سی‌سی‌پی برگزار شود، به دلیل نگرانی های مربوط به توفان فلورانس لغو کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در حساب توییتر خود نوشت: مردم فوق العاده‌ی کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و کل آن منطقه، این توفان به نظر خیلی بد می آید! لطفا همه احتیاط لازم را به کار بگیرید.

سال گذشته میلادی هم چندین توفان سهمگین و مرگبار در آمریکا رخ داد. از جمله آنها می توان به توفان های ماریا و هاروی اشاره کرد که به ترتیب حدود 3000 نفر و 68 نفر کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار