نايب رئيس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

متمولین باید در هزینه‌های درمانی خود مشارکت کنند

پزشکیان گفت: هدف قانون گذار همواره این بوده که محرومین در اولویت سازمان بیمه سلامت ایران قرار گیرند.

حمایت بیمه سلامت از محرومین هدف اصلی قانونگذار است/ افراد متمول در هزینه درمان خود مشارکت داشته باشندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قرار گرفتن محرومین در اولویت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: لازم است افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه دارند در درمان خود، مشارکت داشته باشند تا فقرا و محرومین از خدمات درمانی بیشتر بهره مند شوند؛ چرا که هدف اصلی قانون گذار، حمایت از محرومین است.

وی با تاکید بر اجرای قانون، به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات، عنوان کرد: اجرای خرید راهبردی، گایدلاین ها و پرداخت براساس عملکرد از جمله موضوعاتی است که در صورت اجرای کامل آن می توان امیدوار بود تا از مشکلات موجود کاسته شود و مدیریتی درست بر منابع صورت گیرد.

پزشکیان گفت: از آنجایی که در خرید راهبردی،  جمعیت به طور دقیق تعریف شده و خدمات قابل محاسبه است، به بیمه ها و سیستم نظام سلامت کمک می کند تا کنترلی خوب بر منابع و مدیریت هزینه داشته باشند که امیدواریم به زودی و به طور کامل اجرایی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هیچ راه حل کوتاه مدت و بلندمدتی جز اجرای قانون برای حل مشکلات نظام سلامت وجود ندارد و همه باید به آن پایبند باشند.

انتهای پیام/

حمایت از محرومین، هدف اصلی بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار