نایب رئیس مجلس:

تولیدکنندگان دارو، وابستگی به خارجی‌ها را کم کنند/ سلامت مردم نباید سیاسی و جناحی شود/ در شرایط کنونی دست از ولخرجی بر نمی‌داریم

تولیدکنندگان دارو وابستگی به خارجی‌ها را کم کنند/ سلامت مردم نباید سیاسی و جناحی شود/ در شرایط کنونی کشور دست از ولخرجی بر نمی‌داریمپزشکیان گفت: در دوران تحریم باید نیازمان در دارو را به خارج از کشور کم کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ایران فارما ضمن تسلیت به مردم ایران برای حادثه تروریستی اهواز گفت: باید پتانسیل‌های خودمان را بشناسیم، بدانیم کجا بودیم، کجا هستیم و چشم‌انداز ما کجاست، تا بر این اساس نقشه راه را تدوین و حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا به ظاهر می‌گوید دارو تحریم نیست، اما همه راهها را بسته‌ و در واقع دارو هم تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفته است. در واقع هدف تحریم‌ها مردم ایران هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط تحریم، وظیفه دولت، دانشگاهیان و صنعت داروسازی، تبدیل کردن تحریم‌ها به فرصت است، همانطور که تحریم‌های گذشته به ما آموخت چطور نیاز خودمان را تأمین کنیم در شرایط فعلی نیز باید روی پای خود ایستادن را بهتر بیاموزیم.

پزشکیان اظهار کرد: دشمنان مردم بیگناه یک کشور را در حالی بمباران می‌کنند که خودشان بمب‌ و مواد اولیه آن را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، این در حالی است که نباید درد و سلامت مردم را سیاسی و جناحی کرد و ما باید جوابگوی نیاز مردم باشیم.

وی با اشاره به بدهی 3500 میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های دارویی گفت: چرا دولت باید کاری کند که صنعت داروسازی 3500 میلیارد تومان مطالبه داشته باشد؟، با وجود کمبود نقدینگی و مشکلات اقتصادی دست از ولخرجی بر نمی‌داریم. در حالی که باید در شرایط کنونی با تمرکز روی نیازهای اساسی کمک کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند با قدرت نیاز مردم را تأمین کنند و با تولید ماده اولیه دارو در داخل کشور، نیاز و وابستگی مان  را به خارج از کشور کمتر کنیم.

دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه نهادها باید به هم کمک کنند تا پاسخگوی نیاز مردم در حوزه سلامت باشیم.

چرا کشورهای غربی دعوا با سیاستمداران را به حساب مردم می نویسند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشورهای غربی با سیاستمداران دعوا دارند، چرا با مردم بیگناه معامله می‌کنند؟ آنهایی که چهره دموکراسی به خود گرفته و می‌گویند چرا در فلان کشور بمباران شیمیایی شده، خودشان مواد این بمب‌ها را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

پزشکیان تأکید کرد: من به عنوان نماینده از مجلس شورای اسلامی می‌گویم که حاضریم مشکلات صنعت داروسازی را بشنویم تا مردم دچار مشکل در تأمین داروی خود نشوند.

وی خطاب به کشورهای غربی و حامیان تروریست‌ها گفت: برخی مردم را قربانی می‌کنند تا به نیات پلید خود برسند. سفرای ما در این کشورها باید این حرف‌ها را به گوش آنهایی که دم از دموکراسی می‌زنند، برسانند. هرکس نسبت به درد مردم بی‌توجه باشد، انسان نیست.

وی خطاب به تولیدکنندگان دارو در کشور گفت: امیدوارم تلاش کنید تا در دوران تحریم‌ها بتوانید داروی مورد نیاز بیماران را تأمین کنید و مردم دچار درد نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.