از سوی وزارت صمت اعلام شد؛

تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای محصولات سلولزی و بهداشتی/ واردات پوشک آزاد شد

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، واردات تیشو و پوشک به منظور تنظیم بازار آزاد شد.

تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای محصولات سلولزی و بهداشتیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، ستاد تنظیم بازار با برگزاری نشست هم‌اندیشی با انجمن‌ها و تشکل‌ها و واحدهای فعال در این حوزه و رصد وضعیت این صنعت مصوب کرد، تسهیلات لازم برای واردات ماده اولیه مورد نیاز این کارخانجات در نظر گرفته شود.

از آنجا که ماده اولیه مصرفی در تولید محصولات سلولزی و بهداشتی و کاغذ تحریر و روزنامه یکی است، مشکلاتی در این حوزه ایجاد شد. ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت 4200 تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه تأمین می‌شود. از این رو مقرر شد؛ در سامانه جامع تجارت پیش‌بینی لازم برای ایجاد شرایط ثبت سفارش با هر دو ارز به شرط سپردن تعهدات مربوطه، در بازه زمانی حداقلی صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: ستاد تنظیم بازار یا تماشاچیان بازار؟!


واردکنندگان مواد اولیه رصد می‌شوند

در این نشست همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار با تأکید بر واردات صد هزار تن خمیر کاغذ در نیمه اول سال جاری تأکید کردند، این رقم واردات، نه تنها کاهشی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان نمی‌دهد، بلکه افزایش محسوسی را تجربه کرده است، از این رو مقرر شد فهرست دریافت کنندگان ارز برای واردات این کالا و فهرست ترخیص از گمرکات، توسط سازمان حمایت احصا شود.

این اقدام به منظور رصد و پایش فروش ماده اولیه به نرخ مصوب و رسیدن این کالا به دست مصرف کنندگان واقعی صورت می‌گیرد.

برای رفع مشکل افزایش تقاضای ناشی از فضای روانی حاکم مصوب شد، بخشی از نیاز داخلی به ماده اولیه «تیشو»- که از خمیر کاغذ به دست می‌آید و پوشک آماده با قید فوریت از محل واردات برندهای معتبر در دسترس تأمین شود.

برخورد جدی حلقه‌های نظارتی با محتکران

بدیهی است آن دسته که با سوءاستفاده از گرانی در این زنجیره اقدام به خرید و احتکار مواد اولیه و کالای نهایی تحت هر عنوان کرده باشند، با برخورد جدی حلقه های نظارتی روبه‌رو خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود با این اقدامات، سوءاستفاده گران و دلالان به واسطه کاهش قیمت‌ها با ضرر و زیان هنگفتی روبه‌رو شوند. سازمان حمایت به عنوان تنها مرجع بررسی قیمت‌ها مکلف شد با فراخوان واحدهای تولیدی نسبت به کنترل قیمت مندرج بر کالا و قیمت فروش کارخانه، مندرج در فاکتورهای فروش اقدام کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی موارد ضوابط سود عمده فروشی و خرده فروشی این کالا رعایت نشده است، مقرر شد گزارش تدوینی در این حوزه به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

ضمنا آن بخش از مواد اولیه کارخانجات تولیدی که به دلایل مختلف از ترخیص آنها خودداری شده بود با اولویت، ترخیص و در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی کالا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
یعنی توانایی تولید پوشک بچه مون رو هم نداریم ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
یه بنده خدایی اصلا بچه نداره.حتی تو راهی هم نداره.رفته یه عالمه پوشک خریده انبار کرده!! واقعا این یعنی چی!! چرا مردم اینطوری شدن!!
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
مشکل از بی نظارتی است هرکس هر کاری دوست دارد میکند و همه تلاش دولت یک درصد اثر نمیگذارد که بماند افسارگسیخته و با پررویی صعود قیمتها ادامه دارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمدیان
۲۱:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
قسمتی از خبر میگه:
"ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت 4200 تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه تأمین می‌شود."

واقعا چرا برای محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم هم از ارز با قیمت مصوب 4200 تومانی استفاده نمی کنن تا تو این هجمه گرانی ها کمی از بار دوش پدر و مادرها کم بشه؟

روزنامه ها باید برن بسمت انتشار بصورت نسخه الکترونیکی، تا کی قراره پول بی زبان رو بدیم کاغذ وارد کنیم و تبدیل به روزنامه کنیم که بعد از یک روز که عمر روزنامه تمام شد یا سر از سطل زباله در بیاره یا بشه جزء لوازم تمیز کاری شیشه؟!
زیاد شدن قیمت پوشک و لوازم بهداشتی در این مدت، واقعا خانواده ها رو به دردسر انداخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
بزارید واردات ازاد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
برا جلوگیری از افزایش قیمت و کاهش قیمتها باید واردات کالا ها آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
کی به داد مردم می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
هیچ کس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
خودتون به داد خودتون برسید.وقتی توی این گرونی اینهمه جنس میخرید و در خانه انبار میکنید...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
پس چی شد اون همه وعده ؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
من ۳ قلو دارم

یعنی ماهی ۲۲ بسته پوشاک
۵۰ بسته دستمال...

بفرمایید من چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
با عرض سلام .بی ادبی نباشد مگه پدر مادر ما قبلا چکار میکردن ماهم آن کار را انجام بدهیم با دستمال . در دارو خانه ها است بهترین زده عفونی دستمالها آفتاب است شستند و روی بند نور خورشیدگذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
منم با مهدی موافقم.کهنه کردن بچه ها خیلی خوبه توی این گرونی پوشک.اما برای کسانیکه بچه سه قلو دارند سخته و واقعا اگر کمک نداشته باشند نمیتوانند اینهمه کهنه بشورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
عجب راه حلی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام براي محصولات بهداشتی سالمندان هم يک فکري بشه چون خيلي گرون شده و بيچاره ها دچار مشکل شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
قیمت دستمال کاغذی و سویس بهداشتی واقعا خیلی بد شده من مغازه دارم دستمال سرویس بهداشتی داره میشه 10 هزار تومن واقعا کی میخواد رسیدگی کنه ؟ مردم دارن بیچاره میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
نمیدونم چرا مردم اینقدر دستمال کاغذی خریدن و توی خونه انبار کردن! مگه دستمال نباشه میمیریم!! باور کنید خود مردم باعث گرونی و قحطی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
اوه اوه عجب کارشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
بنظر منم ۵۰ درصد گرانیها همین زیاد خریدن خود مردمه اصن من مات موندم انقد گرونی میشه به جا اینکه انگیزه خرید بیاد پایین چرا طمع برا خرید میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
شما کارشناسی بهتر بلدی بیا کارشناسی کن.امان از مردم جاهل
آخرین اخبار