طوفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به ۶ برابر حد مجاز رساند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۶ برابر حد مجاز رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۹۷۴ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۲ هزار متر و در محدوده شهرستان زهک به ۷۰۰ متر کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز از شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان کاسته می شود، تصریح کرد: اما همچنان صبح ها در این نواحی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید در برخی نقاط موجب بروز پدیده گردو خاک می شود.

 

 انتهای پیام/پ

 

آلودگی هوا در سیستان و وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار