اتمام مرحله اول مرمت برج و باروی شهر بسطام و سبک سازی بام مسجد ایلخانی

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان گفت: مرحله اول مرمت و حفاظت برج و باروی شهر بسطام و سبک‌سازی بام مسجد ایلخانی واقع در مجموعه تاریخی بسطام به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حامد عادل سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان گفت: پروژه مرمت و حفاظت برج و باروی شهر بسطام که از تیرماه سال جاری آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: این طرح با هدف پیشگیری از فرسایش و حفاظت بخش‌های باقی مانده اثر انجام شد و شامل اقداماتی از جمله مقاوم‌سازی بستر بخش‌های آسیب دیده، دوخت و دوز ترک‌های برج با چوب، ترمیم و تقویت بخش‌های فرسوده با خشت، تراشیدن اندود فرسوده روی جداره‌ها و اجرای مجدد لایه حفاظتی کاهگل است.

عادل با اشاره به اتمام سبک‌سازی بام مسجد ایلخانی درمجموعه تاریخی بسطام نیز گفت: در این طرح مرمتی کار حذف لایه‌های فرسوده و اندود‌های سیمانی روی طاق و اجرای مجدد لایه‌های گچ ضد رطوبت، کاهگل و آجر فرش انجام شد.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان عنوان کرد: تعویض آجر‌های فرسوده مدرسه شاهرخیه و نماسازی بنای الحاقی مجاور آن نیز در دست انجام است.

انتهای پیام / گ

مرحله اول مرمت برج و باروی شهر بسطام و سبک سازی بام مسجد ایلخانی اتمام یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار