نقش فعال نیروهای مردمی در تامین امنیت مراسم محرم در کابل

شهروندان کابل برای تامین امنیت برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (علیه السلام) و اهل‌بیت و یاران ایشان، پیشتر از دولت دست به کار شده و با ایجاد موانع و بازرسی در درهای ورودی مساجد و تکایا، مراقب اوضاع هستند.

نقش فعال نیروهای مردمی در تامین امنیت مراسم محرم در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان کابل برای تامین امنیت برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (علیه السلام) و اهل‌بیت و یاران ایشان، پیشتر از دولت دست به کار شده و با ایجاد موانع و بازرسی در درهای ورودی مساجد و تکایا، مراقب اوضاع هستند.

احمدرضا کوهی، فرمانده حوزه سیزدهم پلیس کابل گفت: نیروهای امنیتی در هماهنگی کامل با مردم قرار داشته و در تامین امنیت مساجد و سایر اماکن حساس و معروض با خطر، به خصوص در ایام محرم تلاش می‌کنند.

کوهی از امنیت غرب کابل اطمینان داد و گفت: وعده رئیس جمهور مبنی بر این‌که نیروهای ویژه‌ای را برای تامین امنیت در غرب کابل اعزام می‌کند، در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس حسن‌زاده، عضو کمیسیون «هماهنگی امنیتی مردمی مراسم دینی» نیز گفت: مهم‌ترین وعده رئیس جمهور ایجاد چهار زون در کابل بود که در حال عملی شدن است؛ از جمله یک مرکز سوق و اداره در غرب کابل به خاطر محرم ایجاد شده و بعضی از امکانات هم انتقال داده شده است.

گفتنی است که وضعیت امنیتی مناطق شیعه نشین کابل در غرب این شهر در ماه های اخیر بسیار وخیم بوده و حملات خونباری به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کابل ، افغانستان ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.