کری: ترامپ ترکیب نادری از یک پسربچه ۸ ساله نابالغ و اضطراب یک دختر نوجوان است

وزیر خارجه پیشین آمریکا بار دیگر به انتقاد از رئیس‌جمهور این کشور پرداخت و رفتار او را خلاف شأن دانست.

جان کری: ترامپ مثل یک دختر بچه متزلزل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا (در دوره باراک اوباما) دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را مورد تمسخر قرار داد و اعلام کرد او همانند یک دختربچه متزلزل است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا با حضور در برنامه تلویزیونی اچ بی او به انتقاد از استفاده مکرر رئیس جمهور آمریکا از رسانه‌های اجتماعی پرداخت و به مسئله محکومیت و اعلام همکاری پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 اشاره کرد.

در ادامه نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 آمریکا و سناتور سابق ایالت ماساچوست به انتقاد شخصی از ترامپ پرداخت. کری در این باره گفت: او واقعا ترکیب نادری از یک پسربچه 8 ساله نابالغ و تزلزل و اضطراب یک دختر نوجوان است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه به توئیت دونالد ترامپ اشاره کرد که در آن ترامپ او را به ملاقات غیرقانونی با مقامات کشورهای دیگر پس از ترک وزارت خارجه این کشور متهم  کرده بود. کری در پاسخ به اینکه چه اقدامی از او از نظر رئیس جمهور «بد» عنوان شده است، گفت: به نظرم من حقیقت را گفتم. کری که در زمان انجام مذاکرات هسته‌ای با ایران سمت وزیر خارجه آمریکا را بر عهده داشت تاکید کرد هیچ چیز غیرعادی درباره ملاقات دیپلمات‌های سابق کشور با مقامات دیگر کشورها وجود ندارد.

دیپلمات سابق آمریکا تاکید کرد ترامپ باید به جای نگرانی درباره گفتگوی من با ایرانی‌ها، بیشتر نگران قبول همکاری کامل منافورت با بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 باشد.

کری هفته گذشته در یک مصاحبه رادیویی ادعا کرد که طی ماه‌های گذشته سه چهار بار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشومان، دیدار کرده است که این اظهارات با واکنش‌های زیادی در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا مواجه شد.

مدتی است وزیر خارجه پیشین آمریکا ترامپ را به دلایل مختلف از جمله تصمیم به خروج آمریکا از پیمان تاریخی مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس مورد انتقاد قرار داده و آن را بزرگترین بی‌مسئولیتی روسای جمهور آمریکا در تمام دوران خواند. کری همچنین اقدام آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، برجام را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

انتهای پیام/

انتقاد جان کری از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار