واکنش پمپئو به خبر دیدار‌ جان کری با ظریف

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدار‌های جان کری، وزیر خارجه اسبق این کشور با محمد جواد ظریف، آن را نامناسب و بی‌سابقه توصیف کرد.

پمپئو: دخالت خارجی در انتخابات آمریکا منجر به بی ثباتی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد شنبه در یک کنفرانس خبری به خبر دیدار جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، واکنش نشان داد.

وی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در این رابطه گفت: «کاری که جان کری انجام داده نامناسب و بی‌سابقه است. کاری که او کرده این است که یک وزیر امور خارجه آمریکا با بزرگترین حامی تروریسم در دنیا وارد تعامل شده و طبق گفته خودش به آن‌ها گفته که صبر کنند تا دوران این دولت (دولت ترامپ) تمام شود. شما نمی‌توانید برای این در تاریخ آمریکا مورد مشابهی پیدا کنید و کری، نباید این رفتار‌ها را انجام بدهد. این کار، مغایر سیاست خارجی ترامپ است.»

پمپئو گفت در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ نیز جان کری، ارنست مونیز، وزیر انرژی سابق آمریکا، و وندی شرمن، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا، را با چشمان خودش دیده است. او گفت مطمئن است که این سه نفر با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: «من داخل جلسه آن‌ها نبودم، ولی اطمینان دارم که آن‌ها برای حمایت از سیاست‌های آمریکا آنجا نبودند.»

جان کری هفته گذشته در یک مصاحبه رادیویی ادعا کرد که طی ماه‌های اخیر سه الی چهار بار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، دیدار کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه‌ی این کنفرانس خبری درباره سیاست دولت ترامپ درباره ایران نیز گفت: سیاست ما تغییر نظام ایران نیست. بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) و من این را در سخنرانی‌های مختلف تکرار کرده‌ایم.

پمپئو همچنین گفت قبل از فرارسیدن تحریم‌های نفتی علیه ایران چند تصمیم درباره صدور معافیت وجود دارند که باید گرفته شوند. وی گفت برای هر کشوری که به فکر تجارت با ایران باشد، قواعد کاملاً متفاوتی در جریان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
دو کلام هم از مادر عروس بشنوید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
به تو چه اخه
آخرین اخبار