هاشمی رفسنجانی:

دولتی و سیاسی کردن عزاداری امام حسین(ع) برای این سنت ایجاد مشکل می‌کند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از اشعار و آواها به عزاداری امام حسین(ع) آسیب می‌زند، گفت: دولتی و سیاسی کردن عزاداری‌ها آسیب است.

دولتی کردن عزاداری امام حسین (ع) برای این سنت ایجاد مشکل می‌کند/ سیاسی کردن عزاداری‌ها آسیب استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای تهران در هشتاد و ششمین شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: ارزش این عزاداری و جایگاه امام حسین(ع) به قدری بالا است که علاوه بر شیعیان، هموطنان مسیحی، یهودی و زرتشتی هم نسبت به ایشان ابراز احساسات می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در کنار این مسائل برخی عزاداران امام حسین(ع) از اشعار و آواهایی استفاده می‌کنند که بیشتر آسیب می‌زند و آنچنان که شهید مطهری گفته است، گاهی مظلوم‌تر از امام حسین(ع)، عزاداری ایشان است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هیجانی و دولتی کردن عزاداری‌ها آسیب‌هایی است که می‌تواند برای این سنت حسنه ایجاد مشکل کند.

وی با اشاره به زمانی که امام باقر(ع) سنت وقف عزاداری را بنا کردند، گفت: در آن زمان شیعیان با اموال خود این عزاداری را به پا داشتند و حتی زمانی هم که حاکمان مستبد اجازه نمی‌دادند، آن‌ها عزاداری امام حسین(ع) را به پا می‌کردند.

رئیس شورای شهر تهران ایجاد شور و هیجان بالا در عزاداری‌ها را دومین آسیب آن‌ها برشمرد و گفت: گاهی اوقات هیجانات و شور زیادی ایجاد می‌کنند که خالی از شعور دینی است و لازم است که از اشعار غنی و معنای فارسی استفاده شود.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود در عزاداری‌ها از قمه استفاده می‌شود و یا به کودکان آسیب وارد می‌کنند که این‌ها از آسیب‌های عزاداری است.

هاشمی رفسنجانی سیاسی کردن عزاداری‌ها را سومین آسیب آن برشمرد و تأکید کرد: لازم است مداحان و سخنرانان تعابیری بکار نبرند که باعث گریزان شدن مردم از این محافل شود، لذا ما از صاحبنظران می‌خواهیم دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کنند تا در امر مدیریت شهری بکار ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار